بازار تاریخی کاشان آماده ثبت جهانی می‌شود

مسئول ناحیه بازار شهرداری کاشان گفت: بازار تاریخی کاشان با توجه به وسعت و معماری زیبای آن قابلیت ثبت در میراث جهانی را دارد و تلاش می‌کنیم این مجموعه تاریخی، آماده ثبت جهانی شود.

به گزارش ایمنا، احمدرضا کاظمی با اشاره به بازسازی ورودی‌های بازار و بهسازی ۱۷ معبر این منطقه، اظهار کرد: محله درب باغ، تکیه امامزاده ایوب، کوچه تقی‌زاده، کوچه آیت‌الله امامت، آب انبار دارکوب، بازار پانخل و کوچه طمقاچی‌ها از نمونه‌هایی است که در راستای احیای بافت تاریخی مورد رسیدگی و توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بازار در حوزه اقتصادی و گردشگری تصریح کرد: ساماندهی بازار و رونق روزافزون آن نیازمند عزمی راسخ در وهله نخست توسط بازاریان و سپس از سوی تمامی ارگان‌های ذی‌ربط است.

مسئول ناحیه بازار شهرداری کاشان تأکید کرد: هیچ محدودیتی برای خدمت‌رسانی در بازار وجود نداشته و وجود پایگاه پژوهشی بازار نشان از اهمیت این مکان است؛ بازار تاریخی کاشان با توجه به وسعت و معماری زیبای آن قابلیت ثبت در میراث جهانی را دارد  و تلاش می‌کنیم این مجموعه تاریخی، آماده ثبت جهانی شود.

کاظمی با اشاره به فرآیند نگهداشت و بهسازی ورودی‌ها و معابر در این محدوده، تصریح کرد: ارایه خدمات بیشتر نظیر احداث پارکینگ، سرویس بهداشتی در ناحیه بازار با توجه به اهمیت آن از نظر اقتصادی و گردشگری خواسته عمومی مردم است که در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، بازار کاشان یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان کاشان است که به شماره ۱۲۸۴  و در تاریخ  هشتم شهریور ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 398937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.