لزوم اخذ استعلام ایستایی و استحکام بنا برای ساختمان‌های قدیمی

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در دوازدهمین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون‌های ماده صد به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این معاونت، لزوم اخذ استعلام ایستایی و استحکام بنا جهت ساختمان‌های قدیمی بررسی شد.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از چند سال گذشته جلسات هم‌اندیشی با اعضای کمیسیون‌های ماده صد با هدف وحدت رویه در انشاء آرا و صدور رأی در بین کمیسیون‌ها برگزار شده است و در ادامه آن‌ها دوازدهمین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون‌های ماده صد با حضور شهردار اصفهان، اعضا شورای اسلامی شهر، قضات دادگستری و نمایندگان وزارت کشور برگزار ‌شد.

وی افزود: در دوازدهمین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون‌های ماده صد بعضی از مسائلی که تعدد آرا به وجود آورده بود و در این خصوص آرای متعددی در کمیسیون‌ها صادر می‌شد، احصا و بررسی ‌شد تا موارد به یک وحدت رویه درخصوص انشای رأی برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از جمله مباحث مورد نظر در دوازدهمین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون‌های ماده صد شامل بررسی لزوم اخذ استعلام ایستایی و استحکام بنا جهت ساختمان‌های قدیمی، بحث و تبادل نظر جهت رعایت نکردن ضوابط آتش‌نشانی از جمله احداث نکردن دوربند دستگاه پله در کمیسیون‌های ماده صد، موضوع تفکیک فیزیکی عرصه و اعیان بود.

وی تصریح کرد: بحث مدیریت ناژوان و ارسال پرونده‌های آن به کمیسیون و امکان نداشتن بررسی دقیق از طریق سیستم مکانیزه شهرسازی، بررسی تبدیل اماکن مسکونی به مراکز آموزشی و فرهنگی و بررسی امکان صدور رأی در خصوص استفاده از محوطه های باز جهت نمایشگاه‌های مختلف از دیگر موارد بررسی شده در دوازدهمین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون‌های ماده صد بوده است.

کد خبر 398935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.