شکارچی غیرمجاز خرس در رضوانشهر دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز خرس در ارتفاعات شهرستان رضوانشهر خبر داد.

ساسان اکبری پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی دریافت گزارش شکار یک قلاده خرس قهوای توسط فرد یا افراد شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات رضوانشهر ، اکیپ ویژه عملیات یگان حفاظت محیط زیست استان برای بررسی بیشتر موضوع به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان افزود: پس از هماهنگی‌های لازم و دریافت دستور از مقام قضایی ، عملیات دستگیری شکارچی غیرمجاز خرس قهوه‌ای آغاز شد.

 وی اضافه کرد: اکیپ ویژه حفاظت محیط ‌زیست پس از طی مسیر در مناطق صعب‌العبور کوهستانی رضوانشهر و شناسایی محل شکار و مخفی‌سازی لاشه و پوست یک قلاده خرس قهوه ای موفق به دستگیری شکارچی غیرمجاز آن شدند.

اکبری‌پور ادامه داد: این شکارچی ، خرس شکار شده را به صورت بسیار ماهرانه‌ مخفی کرده بود تا با هماهنگی قبلی آن را به فروش برساند.

وی افزود: این فرد متخلف پس از تشکیل پرونده در حال حاضر برای سیر مراحل قانونی در اختیار نیروی انتظامی استان گیلان قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: قانون مجازات برای شکار خرس قهوه‌ای را ۵۰ میلیون تومان و ۶ ماه حبس تعیین کرده است.

اکبری پور افزود: در حال حاظر بیشترین گزارشات دریافتی از مشاهدات خرس قهوه ای از کوه های تالش و آستارا ، ارتفاعات سیاهکل ، منطقه اشکورات رودسر و حوزه شهرستان رودبار می باشد.

وی یادآور شد: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۲ قبضه انواع سلاح شکاری توسط پرسنل یگان حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: تمام شکارچیانی که در گیلان اقدام به اخذ پروانه شکار کرده‌اند باید حتماً طبق ضوابط و شرایط مندرج و تعیین شده در پروانه‌های صادر شده اقدام به شکار کنند.

وی  تاکید کرد: شکارچیان باید در هر مسافرت برای شکار تمام مدارک از جمله کارت حمل سلاح معتبر و پروانه شکار را جهت ارائه به مأموران همراه خود داشته باشند و از استفاده سلاح شکاری دیگران نیز جداً خودداری کنند.

کد خبر 398917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.