شفافیت، ویژگی اصلی تعرفه عوارض محلی سال ۹۹

شهردار تبریز گفت: شفافیت ویژگی اصلی تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر در جلسه امروز شورای شهر تبریز اظهار کرد: این تعرفه با رویکرد شفافیت، سادگی و غیرقابل تغییر بودن توسط شهرداری آماده شده است.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم این تعرفه ضمن تسهیل در امور شهروندان، بین مناطق شهرداری وحدت رویه ایجاد کند.

شهردار تبریز گفت: توجه به پویایی شهر، احیاء بافت فرسوده و کسب درآمدهای پایدار از دیگر رویکردهای تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ است.

شهین‌باهر با بیان اینکه در تعرفه عوارض محلی تلاش شده خدمات کمی و کیفی شهرداری افزایش یابد، خاطرنشان کرد: برای تدوین این تعرفه از تجربه سال گذشته و نظرات عوامل و مجریان استفاده کردیم.

وی در جلسه امروز شورای شهر تبریز تعرفه عوارض محلی سال ۹۹ شهرداری را جهت  بررسی تقدیم رییس شورای شهر کرد.

پروسه صدور پروانه در شهرداری یک هفته است

شهردار تبریز با اشاره به موضوع صدور پروانه از سوی شهرداری، اظهار کرد: سال‌ها است که در بحث صدور پروانه، شهروندان مدت زمان زیادی را درگیر می‌شوند، اما مردم بدانند که طولانی شدن پروسه صدور پروانه تقصیر شهرداری نیست.

وی ادامه داد: نقش شهرداری در موضوع صدور پروانه در حد یک هفته تا ۱۰ روز است و اگر این پروسه طولانی می‌شود، به دلیل دخیل بودن دیگر دستگاه‌ها در صدور پروانه است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها در قوانین خود مواردی را آورده‌اند که آن را به صدور پروانه از سوی شهرداری ربط داده‌اند، اما طولانی شدن این پروسه تقصیر شهرداری تبریز نیست و متاسفانه کوتاهی دیگر دستگاه‌ها به نام شهرداری زده می‌شود.

شهین‌باهر گفت: مردم بدانند که صدور پروانه در شهرداری با وجود استعلام‌ها، در مدت یک هفته انجام می‌شود؛ دستگاه‌هایی که در مسیر صدور پروانه قرار دارند، در بعضی موارد تا شش ماه طول می‌کشد تا درخواست شهروندان را انجام دهند.

وی اظهار کرد: بعضی دستگاه‌های مرتبط با صدور پروانه، پشت شهرداری مخفی می‌شوند و مطرح شدن این موضوع در جلسه امروز شورای شهر، به بحث شفاف‌سازی صدور پروانه کمک می‌کند.

کد خبر 398903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.