افزایش ۵ برابری جریمه‌های ماده صد و کاهش تخلفات ساخت و ساز

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر جریمه‌های مربوط به پرونده‌های ماده صد تا پنج برابر افزایش یافته است، گفت: این میزان جریمه‌ باعث می شود دیدگاه درآمدزایی بودن ماده صد و اینکه عده‌ای تخلفات ساخت و ساز را به صرفه می‌دانند، افت پیدا کند.

غلامعلی فیض‌اللّهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس لایحه ۱۵ بهمن ماه ۹۷ شهرداری اصفهان در خصوص افزایش ضریب آیین‌نامه ارزش معاملاتی ساختمان تا پنج برابر، موضوع در جلسه علنی ۲۶ اسفندماه ۹۷ بررسی و این آیین نامه در ارتباط با پرونده ساختمان‌هایی که از سال ۹۷ احداث بنا شده و تخلفات ساخت و ساز داشته‌اند بر اساس مفاد تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: باتوجه به میزان بسیار کم جریمه‌های ماده صد، بعضی از افراد اقدام به ساخت و ساز خلاف می‌کردند که پنج برابر شدن آن باعث می‌شود دیدگاه درآمدزایی بودن ماده صد و اینکه عده‌ای تخلفات ساخت و ساز را به صرفه می‌دانند، افت پیدا  کرده و شاهد شهری زیبا درخور شهروندان اصفهانی باشیم.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی در کمیسیون ماده صد، خاطرنشان کرد: با نرم‌افزار جدید تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های تخلف به صورت شفاف قابل مشاهده است و همین موضوع سبب شده تا دیگر عده‌ای بیرون از شهرداری تحت عنوان «کارچاق‌کُن» نمی‌توانند شهروندان را اغفال کرده و پول‌های کلان به جیب بزنند.

وی با اشاره به فراوانی تخلفات ساخت و ساز در سال گذشته، تصریح کرد: بیشترین تخلفات ساخت و ساز سال گذشته مربوط به احداث بالکن مازاد بر پروانه، عقب‌نشینی‌نکردن، اضافه ساخت مازاد بر پروانه، تبدیل موقعیت و کسری‌ پارکینگ بوده است.  

مدیر کمیسیون‌ ماده صد شهرداری اصفهان گفت: اکثر پرونده‌های موجود در این کمیسیون به دلیل ناآگاهی تعدادی از شهروندان یا به دلیل زیاده‌خواهی آنها در ساخت و سازها است.

کد خبر 398898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.