این ساختمان هوای آلوده را پاک می‌کند!

معماران با کاشت ۳۳ هزار درخت در محوطه آکادمی موسیقی جدید شهر کراکوف به سمت هدف مبارزه با آلودگی هوا رفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کراکوف از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای واقع در جنوب کشور لهستان است که به‌خاطر آلودگی هوا در سراسر دنیا شهرت دارد. گروهی از معماران مشهور لهستانی با هدف بهبود هوای منطقه تصمیم گرفتند در محل یکی از پایگاه‌های نظامی سابق این شهر یک آکادمی موسیقی احداث کنند و در محوطه آن ۳۳ هزار درخت بکارند تا با میزان بالای دی‌اکسید کربن مبارزه کنند. احداث آکادمی موسیقی بخشی از یک پروژه عظیم بود که با هدف ایجاد شهری دوستدار محیط زیست و افزایش پیاده‌راه‌های شهری طراحی شده بود.

طراحی آکادمی موسیقی کراکوف که در مسیر بین این شهر و رودخانه ویستولا، طولانی‌ترین و مهمترین رودخانه لهستان، قرار دارد به گونه‌ای است که چشم‌انداز طبیعی را با نمای ساخته‌شده از چوب بومی منطقه تلفیق کرده است. این سازه که فضایی به مساحت هزار و۳۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است، پشت‌بامی سبز و مملو از گل‌های زینتی دارد تا در تصفیه هوای اطراف کمک کند. خزه‌ها و گیاهان کاشته شده بر بام آکادمی موسیقی به همراه درختان کاشته شده در محوطه، آلاینده‌های هوا را به زیست‌توده تبدیل می‌کنند.

آکادمی موسیقی جدید شهر کراکوف از چند ساختمان پیوسته تشکیل شده است و شامل یک بخش آموزشی برای دوستداران موسیقی، یک سالن کنسرت و ساختمانی برای مهمانان است. این ساختمان‌ها با دقت و ظرافت تمام در اطراف درخت‌ها احداث شده است و در نتیجه علاقمندان به موسیقی و بازدیدکنندگان را در طبیعت غرق می‌کنند.

سازندگان آکادمی موسیقی از مبدل‌های حرارتی زمینی به منظور کاهش مصرف انرژی بهره گرفته‌اند و در زیرزمین سازه مخزنی بزرگ تعبیه کرده‌اند که آب باران در آن جمع‌آوری و برای آبیاری درختان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

کد خبر 398894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.