چرا آمد؟ چرا رفت!؟

تیم نامی نو مهمان ناخوانده لیگ برتر والیبال بانوان بود و مسئولان آن پس از یک فصل تیمداری لقای آن را به عطایش بخشیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل جدید لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه های کشور با تاخیر چند باره بالاخره از هفته گذشته آغاز شد و والیبال استان همانند فصل قبل در این رویداد دو نماینده دارد اما از تیم نامی نو در بین تیم های شرکت کننده خبری نیست.

باشگاه نامی نو که چند سالی است در عرصه ورزش فعالیت دارد، فصل گذشته در لیگ برتر والیبال تیمداری کرد و با رتبه سومی به کارش پایان داد اما برای فصل جدید خبری از این تیم در بین تیم های شرکت کننده نیست تا این سوال مطرح شود که آمدن این تیم با چه هدفی بود و به چه دلیلی از گردونه کنار رفت. در ادامه می‌توانید گزارش خبرنگار ایمنا را از طرح این سوال بخوانید:

نامی نو حمایت متولیان والیبال را می خواست

راحله آرا، سرمربی فصل گذشته تیم والیبال بانوان نامی نو با اشاره به اینکه من سال گذشته وظیفه پدری‌ام را در حق نامی نو انجام دادم، می گوید: من بارها اعلام کردم من مربی هستم؛ هرجایی نیاز باشد و توافق انجام شود، کار می کنم. با توجه به تصمیمی که سال گذشته در ابتدای فصل گرفتیم تیم نامی نو را با وجود بازیکنان جوان و مستعد توانستیم به مقام سوم سوپر لیگ بانوان برسانیم ولی در ادامه انتظار داشتم این راه ادامه پیدا کند؛ که اینچنین نشد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه نامی نو تصمیم به تیم داری در فصل جدید سوپر لیگ والیبال بانوان نداشته است، اینطور ادامه می دهد: وقتی مربی با یک تیم توانسته خوب نتیجه بگیرد مطمئناً سال بعد دیگر با هر شرایطی کار نخواهد کرد.

آرا با رد برخی شایعات مطرح شده می گوید: اگر مجموعه نامی نو تصمیمش را داشت، می توانست با مربی دیگری ادامه دهد؛ اینکه چون من دیگر حاضر به همکاری نبودم نامی نو نتوانسته کارش را ادامه دهد، صحبت درستی نیست؛ قطعا تصمیمش را نداشته است.

به گفته این مربی، متولیان والیبال استان باید باشگاه را مجاب می‌کردند که تیم داریش در رشته والیبال را ادامه دهد.

وی با ابراز ناراحتی از اینکه چرا توسط مسئولین از باشگاهی مثل نامی نو که در ورزش بانوان سرمایه گذاری کرده است حمایت نمی شود، ادامه می‌دهد: من بارها در مصاحبه هایم گفتم که باید از نامی‌نو بدلیل فعالیت خوبی که در ورزش بانوان دارد، قدردانی شود. اداره ورزش و جوانان استان و هیئت‌ها باید خیلی از چنین باشگاه خصوصی حمایت کنند.

آرا با اشاره به جوانگرایی منحصربفرد در والیبال نامی نو تصریح می کند: بازیکن متولد ۸۳ که سال گذشته در نامی نو فیکس بود، خوشبختانه امسال با یکی از تیم های پایتخت قرارداد منعقد کرده است.

قدرناشناسی بازیکنان دلیل بی انگیزه شدن اسپانسر

فریبا صادقی، نائب رئیس هیئت والیبال استان اصفهان با اشاره به اینکه اضافه شدن یا جدا شدن تیم های والیبال بانوان از سوپر لیگ، امری عادی است، می گوید: ممکن است اسامی عوض شوند، اسپانسرها عوض شوند، ولی بازیکنان تقریباً همان بازیکنان هستند، بازیکنان در قالب تیم های مختلف پخش می شوند.

فریبا صادقی، اینطور ادامه می‌دهد : اگرچه نامی نو دیگر در لیگ والیبال امسال حضور ندارد ولی بازیکنانش به تیم های دیگر اضافه شده اند.

وی بیان می کند: ما شاهد اضافه شدن تیم اکسون و باریج اسانس یه سوپر لیگ والیبال بانوان هستیم که هر دو از تیم های قدرتمندی هستند. در حقیقت اسم اسپانسر عوض شده ولی تیم ها و بازیکنان همان ها هستند.

نائب رئیس هیئت والیبال استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای تیم داری نکردن نامی نو در والیبال بانوان مدیران ارشد باشگاه حتما دلایلی دارند که خودشان بهتر می‌توانند تشریح کنند، می گوید: بعضی باشگاه ها دچار شرایط و مشکلات اقتصادی می شوند که کاملاً طبیعی است. در حال حاضر این مشکل برای باشگاه ذوب آهن هم وجود دارد بخصوص در بخش بانوان که بیشتر دیده می شود.

صادقی با اشاره به اینکه والیبال نامی نو می‌تواند با فعالیت در پرورش استعدادهای جوان بهتر نتیجه بگیرد، ادامه می دهد: با وجود اسپانسر هایی که از تیم های پایتخت نشین حمایت می‌کنند؛ تمایل و انگیزه بازیکنان شهرستان ها به حضور در تیم های تهران  خیلی بالا است. باید در استان اصفهان شرایطی مهیا شود که بازیکنان بومی انگیزه حضورشان در تیم های استان بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه نامی نو سال گذشته به بانوان والیبالسیت جوانش خیلی بها داد، یادآوری می کند: سال گذشته تیم والیبال بانوان نامی نو از بازیکنان جوان و مستعد به عنوان بازیکن فیکس استفاده کرد؛ حتی بازیکنان قرار دادمالی هم داشتند. متاسفانه امسال تعدادی از بازیکنان پراکنده شدند، قدرناشناسی از طرف بازیکن باعث شده که اسپانسر نیز بی انگیزه شود.

علت تیم داری نکردن نامی نو در والیبال را نمی دانم

تیمور باجول، رئیس هیئت والیبال استان اصفهان با بیان اینکه هیئت والیبال استان اصفهان با تمام توان برای کمک به نامی نو تلاش کرده است، می گوید: هیئت والیبال استان حمایت هایی که باید قاعدتا انجام می‌داده را به هیچ وجه از تیم دریغ نکرده است، نامی نو با توجه به مشکلاتی که داشت از حضور در سوپر لیگ امسال جا ماند.

تیمداری باشگاه سپاهان در رشته والیبال و در لیگ برتر این رشته، فشارها را از روی دوش هیات والیبال استان برداشته است و البته جایگزینی تیم باریج اسانس کاشان نیز باعث شده تا انحلال نامی نو چندان به چشم نیاید.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه نامی نو اصلاً درمورد شرکت نکردنشان در سوپر لیگ والیبال به ما اطلاعی نداده اند، اینطور ادامه می‌دهد: نمی دانم چرا نامی نو از تیم داری در سوپر لیگ بانوان کشور منصرف شده است، خوشبختانه تیم ذوب آهن که فصل گذشته عنوان قهرمان کشور را بدست آورد به همراه باریج اسانس کاشان به عنوان نمایندگان استان اصفهان در سوپر لیگ بانوان ۹۸ حضور دارند.

باجول با اشاره به اینکه قطعاً باریج اسانس کاشان حضور نداشتن نامی نو در سوپر لیگ بانوان را جبران خواهد کرد، تصریح می کند: دو تیم به عنوان نماینده استان در لیگ برتر بانوان حضور دارند، که استان اصفهان بیشتر از این ظرفیت ندارد. بازیکن های بومی در این دو تیم تقسیم می شوند و اگر قرار باشد بیشتر از دو تیم حضور داشته باشند باید بازیکن از بیرون استان به تیم ها تزریق شود که این موضوع به صلاح والیبال استان اصفهان نیست.

لیگ والیبال بانوان پویایی سابق را نداشت

علی طاهری، مدیرعامل باشگاه نامی نو با تاکید بر اینکه سال گذشته، با توجه به درخواست نائب رئیس بانوان فدراسیون والیبال، باشگاه نامی نو اقدام به تیم داری در رشته والیبال بانوان نمود، می گوید: من قبلا  تجربه  تیم داری در بخش والیبال بانوان گیتی پسند را داشتم و با توجه به ذهنیتی که از لیگ پویای والیبال بانوان داشتم، اقدام به تیمداری مجدد در این رشته ولی اینبار با عنوان نامی نو را انجام دادم.

علی طاهری ادامه می دهد: فکر می کردم لیگ والیبال، مثل سابق لیگ پویایی باشد؛ اما متاسفانه وقتی وارد لیگ شدیم، عملا بازی های لیگ با شش تیم برگزار می شد. تیم هایی مثل مبنا تجارت کاسپین قزوین در برخی بازی ها اعلام انصراف می کردند.

به نظر طاهری، عملا در سوپر لیگ والیبال بانوان سه تیم بودند که با یکدیگر به رقابت می پرداختند؛ "پیکان و ذوب آهن که پایه های ثابت لیگ والیبال بانوان و نامی نو نیز به عنوان تیم سوم حضور داشت. "

طاهری با تاکید بر اینکه سوپر لیگ والیبال سال گذشته از لحاظ کیفی، لیگ خوبی نبود، تصریح می کند: عملا کیفیت لیگ خوب نبود و از طرفی هم با توجه به اینکه برخی بازیکنان نامی نو به تیم های دیگر منتقل شده بودند؛ تصمیم گرفته شد تا نامی نو امسال دیگر در لیگ برتر والیبال شرکت نکند.

وی ادامه می دهد: البته نباید فراموش کنیم که اصفهان نیز پتانسیل آنچنانی ندارد که مثلا دو تا تیم داشته باشد و هر دو تیم بتوانند برای قهرمانی بجنگند. عملا در استان اصفهان با توجه به حضور دو باشگاه مطرح سپاهان و ذوب آهن، حمایت های ماد از طرف مسئولین صورت نمی گیرد.

به گزارش ایمنا؛ ورزش اصفهان تجربه رفتن و آمدن تیم های زیادی را به خود دیده است و نامی نو هم یکی از آن تیم هاست که در مدت حضورش نتوانست ردپایی از خود برجای گذارد اما همیشه این سوال مطرح است که چرا هیچ سیاستی برای ورود و خروج تیم ها از لیگ وجود ندارد و سلیقه مدیران تعیین کننده تیمداری در یک رشته است.

گزارش از: بهنام عبدلی - خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 398882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.