هجده تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال ۱۸ تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از  روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی اظهار کرد: ۱۸ تن از محکومان زندانی ایرانی که سال ها دوران محکومیت خود را در زندان های تایلند می گذرانیدند در دو نوبت به کشور منتقل و تحویل مسئولان ذیربط شدند.

وی اتهام اکثر این افراد را قاچاق مواد مخدر اعلام کرد و تاکید کرد: این محکومان باید ادامه محکومیت خود را در زندان های کشور بگذرانند. انتقال این محکومان در راستای حمایت از خانواده محکومان و مباحث حقوق بشری است که در چارچوب توافقات سیاسی و قضایی حاصل می شود.

معاون وزیر دادگستری به هموطنانمان هشدار داد به قوانین دیگر کشورها خصوصا کشورهای آسیای شرقی و میانه احترام بگذارند و از ارتکاب جرم خصوصا قاچاق مواد مخدر بپرهیزند که محکومیت های سنگین و زندان هایی مخوف در انتظار آنهاست.

عباسی تاکید کرد: هرچند تشکیل معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در دولت جدید زمینه مساعدی برای گسترش همکاری های حقوق و قضایی دو جانبه و چند جانبه و حقوق بشری بین کشورمان و سایر کشورها فراهم آورده و تسهیلاتی را برای هموطنانمان فراهم کرده اما آنچه بیش از هرچیز برای ما اهمیت دارد پیشگیری از وقوع جرم است و این امر وظیفه برخی دستگاه ها از جمله معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاههای ذیربط را در پیشگیری از وقوع جرم و آگاه سازی مسافران را سنگین تر می کند.

وی دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشورمان در سال های اخیر را در پرتو همکاری های خوب و منطقی بین وزارت دادگستری، قوه قضاییه، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سازمان زندان ها اینترپل و واجا و دیگر دستگاه ها عنوان و تاکید کرد: این حجم از مبادله محکومان در سال های اخیر در تاریخ کشورمان بی سابقه است و این امر بیانگر دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهاست.

کد خبر 398866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.