کاهش خروجی سد زاینده رود از ۱۳ آذرماه

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: خروجی سد زاینده رود از بامداد سیزدهم آذرماه برای کشاورزان شرق اصفهان کاهش می یابد.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: براساس توافق با صنف کشاورزان آب برای کشت پاییزه تا سیزدهم آذرماه در شبکه‌ها توزیع می شود.

وی افزود: در تصمیمات اولیه قرار براین بود توزیع آب به مدت ۲۰ روز از سد زاینده رود باشد اما رهاسازی آب تا سیزدهم آذر ادامه دارد و تلاش می کنیم حجم تعیین شده ۱۲۰ میلیون مترمکعب توزیع شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان تصریح کرد: کاهش خروجی سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان از سیزدهم آذرماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درباره رهاسازی دوباره زاینده رود تصمیم گیری نشده است، یادآور شد: توزیع آب باید به نحوی انجام شود که ذخیره سد زاینده رود در پایان سال آبی ( شهریور ۹۹) کمتر از ۴۵۰ میلیون مترمکعب نباشد.  

ساسانی با اشاره به ظرفیت یک میلیارد و چهارصد میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، افزود: حجم کنونی سد زاینده رود ۳۲۶ میلیون مترمکعب ورودی به آن ۱۷ مترمکعب در ثانیه و خروجی ۸۲ مترمکعب درثانیه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ خروجی سد زاینده رود از ۲۱ آبان ماه با هدف کشت به‌هنگام پاییزه کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان افزایش یافت. براساس تصمیمات اولیه قرار بر این بود توزیع آب در شبکه های آبیاری به مدت ۲۰ روز از سد زاینده رود و به میزان ۱۲۰ میلیون مترمکعب باشد.

کد خبر 398842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.