۱۳۱ روستا در زلزله اخیر شهرستان‌ها سراب و میانه آسیب‌دیده‌اند

نماینده استان آذربایجان شرقی و عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به زلزله اخیر دو شهرستان سراب و میانه گفت: در زلزله اخیر به ۷۰ روستا در شهرستان میانه و ۶۱ روستا در شهرستان سراب خسارت وارد شده است که جمعاً ۷۴۰۰ واحد مسکونی در این دو شهرستان تخریب‌شده یا آسیب‌دیده‌اند.

به گزارش ایمنا، ابالقاسم داداشلو با اشاره به زلزله اخیر شهرستان‌های سراب و میانه اظهار کرد: در زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی خسارات زیادی به مردم دو شهرستان سراب و میانه وارد شد که با توجه به قرارگیری در فصل سرما می‌بایست هر چه زودتر نسبت به بازسازی خانه‌های تخریب‌شده و تأمین خسارت اقدام شود.

داداشلو بابیان این‌که ۷۰ روستا تنها در شهرستان میانه آسیب‌دیده است بیان داشت: در این ۷۰ روستا ۳۶۰۰ واحد مسکونی خسارت‌های جزئی دیده‌اند و ۲۶۰۰ واحد مسکونی نیازمند تخریب و بازسازی کلی هستند. همچنین ۱۲۰۰ واحد نیز باید تعمیر شوند.

وی افزود: همچنین در شهرستان سراب ۶۱ روستا آسیب‌دیده‌اند که ۶۵ نفر مجروح داشته است. همچنین ۱۵۵۰ واحد نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۰۵۰ واحد نیازمند تعمیر هستند. علاوه بر آن تلفات دامی بیش از ۱۰۰۰ رأس بوده است.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها بابیان اینکه در شهرستان سراب حدود ۱۲ روستا و در شهرستان میانه بیش از ۱۱ روستا آواربرداری شده‌اند تصریح کرد: جمعاً در دو شهرستان ۱۵۷ کانکس ارسال و به تعدادی از درخواست‌کنندگان نیز هزینه‌ای برای اجاره منزل تخصیص داده شده است.

داداشلو افزود: همچنین کمک‌هایی مانند بسته غذایی، جیره خشک، پتو، موکت، چادر، بخاری‌برقی، نفت، گاز مایع و گازوئیل برای انسان و کنسانتره و سبوس برای نیاز دامی در روستاهای زلزله‌زده توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه تلاش دستگاه‌های اجرایی برای کمک به زلزله‌زدگان ادامه دارد، به پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها گفته است: افزون بر این توافق‌هایی با کارخانه جات تولید آب‌میوه برای خرید سیب درجه ۳ از روستاهای زلزله‌زده از قرار کیلویی ۸۰۰۰ تومان انجام شده است تا باغ داران در زمینه فروش محصولات باغی مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 398839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.