آنفلوآنزا جان یک نفر را در اصفهان گرفت

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: پاییز امسال یک نفر در اصفهان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تایید مرگ یک نفر در اصفهان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا، اظهار کرد: پاییز امسال آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: آمار دقیقی از مبتلایان به آنفلوآنزا در دست نیست زیرا از همه موارد مشکوک آزمایش گرفته نمی شود اما شماری در بیمارستان ها و مراکز درمانی اصفهان بستری شده اند.  

به گزارش ایمنا بنابر اظهارات علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت طبق آخرین گزارش‌ها در کشور طی یک هفته از دوم تا هشتم آبان ماه، ۲۷۳ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده اند؛ همچنین ۱۳۰۰ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی به مراکز بستری و سرپایی مراجعه کرده اند. طی این یک هفته ۱۹ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا فوت شده‌اند که البته همه افراد فوتی یا بستری شده، مبتلا به بیماری زمینه‌ای اعم از بیماری های تنفسی، قلبی، سرطان بوده اند.

گفتنی است؛ شروع تب ناگهانی و بالا از علایم مشخصه ابتلا به آنفلوانزا است به طوری که بیمار ساعت و دقیقه بروز بیماری را دقیقا به خاطر دارد که پس از آن درد بدن، رخوت و سستی، تب بالا، گلو درد، سرفه و گاه عطسه نیز در این بیماران مشاهده می شود.

بدن درد، تب بالا و شروع ناگهانی تشخیص ابتلا به این بیماری را قطعی می‌کند، برخلاف آنفلوانزا، علایم اصلی ابتلا به سرماخوردگی؛ گرفتگی بینی، عطسه، آبریزش بینی و مشکلات تنفسی است.

ابتلا به بیماری آنفلوانزا در افرادی که به بیماری های مزمن کلیوی و ریوی مبتلا هستند و یا دچار بیماری های زمینه ای هستند، موجب بروز عوارضی مانند پنومونی (سینه پهلو) و یا منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان می‌شود.

ابتلا به آنفلوانزا در افراد خاصی مانند میانسالان، بیماران قلبی و عروقی و بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، ممکن است منجر به مرگ شود.

راه های مهم پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است. دست ندادن با فردی که دچار علایم عفونت های ویروسی و دستگاه تنفسی فوقانی هستند و شست و شوی مکرر دست، نبوسیدن و در آغوش نگرفتن بیماری که علایم بیماری را دارد از اصول اولیه پیشگیری از آنفلوانزا است.

کد خبر 398833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.