۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
لهستان به استونی متصل شد

ترمینال جدید پایتخت استونی به عنوان یک مرکز حمل‌ونقل عمل خواهد کرد که مسافران ملی و بین‌المللی را از فرودگاه تالین به مقصد منتقل می‌کند؛ این ترمینال که فضایی به بزرگی ۱۰ هکتار را در برخواهد گرفت، چشم‌اندازی بسیار شگفت‌انگیز را برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در رقابتی بین‌المللی که بین بسیاری از معماران سراسر جهان برای طراحی ایستگاه راه‌آهن Rail Baltic برگزار شد، گرهی از معماران شرکت زها حدید بهترین طرح پیشنهادی را ارائه کردند و سایر معماران را از میدان رقابت حذف کردند. خط راه‌آهن  Rail Baltic یک مسیر پیوسته در اروپای شرقی است که کلانشهر تالین در کشور استونی را به ورشو، پایتخت لهستان، متصل می‌کند و سپس به خط راه‌آهن پر سرعت اروپا، که اروپای غربی را در برگرفته است، می‌پیوندد. ترمینال طراحی شده نقطه آغاز خط راه‌آهن Rail Baltic خواهد بود که در یکی از مناطق شهر تالین واقع خواهد شد.

سازندگان ترمینال جدید تالین در نظر دارند با بهره‌گیری از معماری مدولار و سیستم‌های انرژی کارآمد گواهینامه بریم BREEAM (سیستم امتیازدهی زیست محیطی در انگلستان) را کسب کنند. گواهینامه BREEAM مجموعه استانداردی است برای بهتر عمل کردن در طراحی سازه پایدار و بهره‌برداری که به عنوان یکی از اقدامات جامع‌ در حوزه زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال جدید پایتخت استونی به عنوان یک مرکز حمل‌ونقل، با سطوح کیفی مختلف، عمل خواهد کرد که مسافران ملی و بین‌المللی را از فرودگاه تالین به مقصد خواهد رساند. این ترمینال که فضایی به بزرگی ۱۰ هکتار را در برخواهد گرفت، چشم‌اندازی بسیار شگفت‌انگیز را برای شهر به ارمغان خواهد آورد. معماران از خطوط منحنی و ظاهر آینده نگر، که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری زها حدید به شمار می‌رود، در طراحی خود بهره گرفته‌اند.

ترمینال جدید تالین نه تنها به عنوان مرکزی برای مسافربری اتوبوس‌ها، ترامواها و قطارها عمل خواهد کرد، بلکه نمای بیرونی آن به گونه‌ای ساخته خواهد شد که همانند یک پل عمومی مورد استفاده عموم مردم منطقه قرار خواهد گرفت. در این ترمینال از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده خواهد شد و نفوذ نور طبیعی به داخل ساختمان منبع اصلی روشنایی در طول روز به شمار می‌رود. پروژه احداث ترمینال تالین قرار است به زودی آغاز شود و معماران پیش‌بینی کرده‌اند که این ترمینال تا سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 398824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.