راه اندازی ۴ بازارچه توسط دولت پاکستان در مرز ایران

رئیس هیئت مذاکره کننده پاکستانی در هفتمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان گفت: دولت پاکستان برای انجام مبادلات تجاری دو کشور و بهبود معیشت مرزنشینان تصمیم به راه اندازی چهار بازارچه مرزی در مرز با ایران گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، رضا بلوچ «ناظر گمرکات ایالت بلوچستان پاکستان و رییس هیئت پاکستانی» در آیین امضا تفاهم نامه مشترک تجارت مرزی، اظهار کرد: در این نشست دو روزه ، همه مسائل در تجارت مرزی بین دو کشور مورد بررسی قرار داده شده است و در همین ارتباط به تفاهمنامه ای با ۲۲ بند رسیدیم.

وی افزود: همچنین مواردی که مربوط به استان سیستان و بلوچستان ایران وایالت بلوچستان پاکستان است بین طرفین و آن مواردی که مرتبط با دولت ها بین دول مصوب خواهد شد تا برخی موانع و مشکلات موجوددر مراودات مرزی در سفرهای مرزی رفع شود.

رئیس هیئت مذاکره کننده پاکستانی ادامه داد: در این تفاهمنامه تخفیفاتی برای مرزنشینان نیز در نظر گرفته شده است.

بلوچ تصریح کرد: دولت پاکستان برای انجام مبادلات تجاری دو کشور بهبود معیشت مرزنشینان تصمیم به راه اندازی چهار بازارچه مرزی گرفته است که این بازارچه ها طی یکسال آینده راه اندازی خواهند شد.

وی اظهار کرد: این چهار بازارچه مرزی عبارتند از "بازارچه تفتان در خاک پاکستان که با بازارچه میرجاوه درخاک ایران" و "بازارچه پنجگور در خاک پاکستان که با بازارچه کهک سراوان در خاک ایران" و "بازارچه مند در خاک پاکستان که با بازارچه پیشین در خاک ایران" و "بازارچه گبد در خاک پاکستان که با بازارچه ریمدان در خاک ایران" است.

کد خبر 398820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.