تحقق حقوق شهروندی و تعامل شورا و شهرداری‌ در دستور کار است

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: در شصت و چهارمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها تبیین استراتژی و دورنمای رشد و پیشرفت کرمانشاه از مسائل مهمی بود که در مصوبات کمیسیون‌ها در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا امیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شصت و چهارمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد به تحقق حقوق شهروندی و تعامل شوراها و شهرداری‌ها تاکید شد.

وی افزود: با اولویت شهری کرمانشاه در کمیسیون‌های تخصصی این اجلاس علاوه بر اعضا کمیسیون، نمایندگان مردم کرمانشاه در شورای اسلامی شهر و مدیران و معاونین شهرداری و اساتید مرتبط با کمیسیون‌ها حضور داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به در نظر گرفتن اولویت‌های شهری کرمانشاه در کمیسیون‌های تخصصی افزود: تبیین استراتژی و دورنمای رشد و پیشرفت کرمانشاه از مسائل مهمی بود که در مصوبات کمیسیون‌ها در نظر گرفته شد.

وی در خصوص مصوبات هشت بندی کمیسیون حقوقی و اقتصادی خاطرنشان کرد: در کمیسیون مذکور به راهکار تامین منابع مالی پایدار برای اداره شهر تاکید شد.

نائب رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهر و مراکز استان‌ها افزود: در کمیسیون فرهنگی_گردشگری و شهر هوشمند به طراحی و راه‌اندازی سیستم یکپارچه سامانه ۱۳۷ تاکید شد.

امیری با اشاره به روز گرامیداشت مقام شهردار افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی_گردشگری و شهرهوشمند پیشنهاد شد روز شهادت شهیدمهدی باکری، با عنوان روز شهردار نامگذاری شود.

وی از برگزاری جلسات سه ماه یکبار به میزبانی یکی از اعضاء کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری خبر داد و اضافه کرد: در جلسه این کمیسیون همچنین مقرر گشت سهم شهرداری از جرائم رانندگی مشخص و راهکارهای دریافت این سهم تعیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ادامه افزود: کمیسیون عمران و شهرسازی نیز برگزار شد و مصوباتی همچون بازآفرینی فضای شهری با تاکید بر بافت‌های تاریخی‌شهر و تغییر رویکرد از شهرها از ماشین محوری به انسان محوری داشته است.

نائب رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهر و مراکز استان‌ها با تقدیر ویژه از مجموعه مدیریت شهری در برگزاری شایسته این اجلاس افزود: با توجه به برگزاری احسن این اجلاس در بیانیه کمیسیون‌های تخصصی از میزبانی شایسته کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 398815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.