اخذ پروانه ساختمانی الزمام قانونی برای همه اشخاص است

شهردار بیرجند گفت: اخذ پروانه ساختمانی الزام، قانون و جزو ضوابط شهرسازی و ایمنی است، زیرا اگر مشکلی ایجاد شود مسئولیت متوجه شهرداری است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید با بیان اینکه اخذ پروانه ساختمانی برای پروژه‌های عمرانی در شهرها براساس قانون و الزامی است، اظهار کرد: مسئولان نباید نسبت به صدور پروانه بی‌تفاوت باشند.

وی تصریح کرد:  بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی احساس می‌کنند باید بدون پروانه ساختمانی عملیات ساختمانی انجام دهند و شهرداری هم نباید در این زمینه مطالبه‌ای داشته باشد در حالی که اگر پروژه‌های عمرانی با هدف خدمت به شهروندان اجرا می‌شود صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری هم یکی از راه‌های خدمت به شهروندان است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه اخذ پروانه ساختمانی یک الزام قانونی است، ادامه‌ داد: مسئولان شهرداری به عنوان خدمتگزاران مردم همواره تعامل با دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند، اما در هر حال باید برنامه‌ای برای شیوه پرداخت هزینه پروانه ساختمانی از سوی دستگاه‌های دولتی و اجرایی وجود داشته باشد.

جاوید با بیان اینکه در بسیاری از موارد تا دستور پلمپ اجرا نشود، مدیران دستگاه ذی‌ربط پیگیر اخذ پروانه ساختمانی نمی‌شوند، اظهارکرد: امیدواریم در آینده همه دستگاه‌های اجرایی کارهای عمرانی خود را با أخذ پروانه ساختمانی آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: اخذ پروانه ساختمانی الزام، قانون و جزو ضوابط شهرسازی و ایمنی است، زیرا اگر مشکلی ایجاد شود مسئولیت متوجه شهرداری است.

شهردار بیرجند اظهار کرد: مسئولان شهرداری برابر قانون عمل می‌کنند و تا پیشرفت ۸۵ درصد از عملیات ساخت و ساز هم به ادارات فرصت می‌دهند، اما نمی‌توانند از صدور پروانه ساختمانی چشم‌پوشی کنند.

جاوید در ادامه این جلسه با اشاره پروژه ارگ بهارستان بیان‌کرد: این پروژه با هویت و میراث فرهنگی شهر پیوند خورده و متأسفانه تاکنون در رابطه با آن غفلت صورت شده است.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه به اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان نیاز دارد، یادآور شد: حتی اگر ارگ صد در صد تخریب شود باید با همان شکل و شیوه قدیمی ارگ جدیدی به عنوان نماد هویت شهر بیرجند ساخته شود.

کد خبر 398802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.