احداث موزه "پرفسور گنجی" در شهر بیرجند

شهردار بیرجند گفت: نمایندگان مردم در یکصد چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر با پیشنهاد شهرداری مبنی بر احداث موزه شهر و بنیاد بیرجندشناسی موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید با اعلام این خبر، اظهار کرد: این بنیاد در دهه مبارک فجر سال جاری در "ساختمان باغ و عمارت شوکتیه" با مدیریت شهرداری بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات مرمت این بنا با یک‌هزار و شش مترمربع اعیان و سه هزار و ۲۹۴ مترمربع عرصه از سال گذشته توسط شهرداری شروع شده است و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عملیات اجرایی ان انجام شده است.

شهردار بیرجند تصریح کرد: این ساختمان به لحاظ معماری یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر بیرجند است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار بر می‌گردد.

جاوید گفت: قرار است در این مرکز اسناد و آثار تاریخی مربوط به شهر بیرجند و منطقه و همچنین مفاخر شهر بیرجند در معرض استفاده شهروندان و گردشگران قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با توجه به سوابق علمی "پروفسور گنجی" به عنوان پدر علم جغرافیای ایران و به افتخار ایشان، این بنیاد را به نام ایشان نامگذاری انتخاب کرده‌اند.

شهردار بیرجند تاکید کرد: از شهروندان و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم در خصوص تحویل آثار و اسناد فاخر مربوط به این شهر با شهرداری همکاری کنند.

جاوید یادآور شد: تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری جهت مرمت و بازسازی این بنای تاریخی هزینه شده است.

کد خبر 398783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.