جشن بزرگ منتقدان سینما برای هنرمندان چراغ راه است

دبیر سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی گفت: وقتی از طریق این جشنواره برگزیدگان معرفی می‌شوند هنرمندان نگاهشان پخته تر می‌شود و با وسواس بیشتری به تهیه اثر می‌پردازند و حتی فرهنگی‌تر به سینما نگاه می‌کنند.

جعفر گودرزی که سومین سال پیاپی به عنوان دبیر جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی انتخاب شده است، در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی چون اعتبار و جایگاه ویژه‌ای نزد اهالی سینما دارد و جایزه آن نیز معتبر است؛ حساسیت ما را برای انتخاب نفرات برگزیده بیشتر می‌کند.

دبیر سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی با بیان اینکه رای‌گیری این جشن آکادمیک بوده و به همین دلیل از هر نوع سلیقه و اعمال نظری دور است، ادامه داد: در این جشن حدود ۲۰۰ منتقد رای می‌دهند و جمع بندی آن‌ها، کاندیدها و برگزیده‌هایی می‌شود که اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه منتقدان برگزیدگان خود را از سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره جهانی فجر معرفی می‌کنند، گفت: نظر منتقدان و نویسندگان برای هنرمندان بسیار اهمیت دارد و این جشن برای آن ها چراغ راه است، وقتی فیلمی منتخب ۳۰۰ تا ۴۰۰ منتقد می‌شود نشان می‌دهد که نگاه ها به چه سمت و سویی است و جایزه این جشن برای بسیاری از هنرمندان اهمیت دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: قطعا وقتی از طریق این جشنواره برگزیدگان معرفی می‌شوند هنرمندان نگاهشان پخته تر می‌شود و با وسواس بیشتری به تهیه اثر می‌پردازند و حتی فرهنگی تر به سینما نگاه می‌کنند.

کد خبر 398774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.