ساخت سردیس مشاهیر کشور راهی برای احیای فرهنگ گذشته است

شهردار کرج ساخت سردیس مشاهیر کشور را راهی برای احیای فرهنگ گذشته کشور برشمرد و گفت: مدیریت شهری فردیس در این راستا تلاش می‌کند. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر کمالی زاده امروز شنبه-۹ آذرماه ۹۸- در آیین اختتامیه سمپوزیوم سردیس مشاهیر با بیان اینکه برگزاری سمپوزیوم سردیس مشاهیر را راهکاری برای احیای گذشته کشور عنوان کرد و گفت: زنده نگاه داشتن هنر یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری کرج است‌.

وی با تقدیر از هنرمندانی که در سمپوزیوم سردیس مشاهیر شرکت کردند، اضافه کرد: شهرداری کرج از سال‌ها پیش به دنبال مقوله‌هایی همچون ساخت سردیس بوده است.

شهردار کرج تصریح کرد: یکی از راه‌های احیای گذشته کشور، استفاده از هنر هنرمندان است.

وی با اشاره به جانمایی نقاطی از کلانشهر کرج برای سردیس مشاهیر کشور، تاکید کرد: با این اقدام به تاریخ گذشتگان ارج می‌نهیم.

کمالی‌زاده با بیان اینکه گاهی شاهد هستیم آثار مشاهیر ایرانی در برخی کشورها سرقت و به نام اشخاص دیگر منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: با اقداماتی همچون ساخت سردیس مشاهیر می‌توان تاریخ گذشته را به نسل‌های جدید نزدیک کرد؛ مدیریت شهری کرج در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی با بیان اینکه هنر نقش مهمی در قانون بهره‌وری از ظرفیت‌های شهری در برنامه ششم توسعه دارد، عنوان کرد: در این راستا لازم است اشخاص موثر کشور را به واسطه هنر به نسل های جدید بشناسانیم.

کد خبر 398773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.