طغیانی: اقتصادی و تنگ نظرانه به شهرسازی نگاه نکنیم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هرسال «روز شهرساز» مصادف با آلوده‌ترین روز سال می شود؛ این روزها نفس اصفهان به شماره افتاده و نباید اقتصادی و تنگ نظرانه به موضوعات شهرسازی نگاه شود.

به گزارش ایمنا، شیرین طغیانی امروز- شنبه ۹ آذرماه ۹۸- در سی و ششمین نشست از مجموعه سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با عنوان «پروژه های شاخص شهری و گردشگری» همراه با رونمایی از پروژه های محرک توسعه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان با تأکید بر اهمیت روز شهرسازی، اظهار کرد: تاریخ نشان داده شهرسازی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و پتانسیل های تمدن ساز در دوران تاریخ بشریت بوده و هرچه پیش تر رفته ایم این ظرفیت خود را بهتر نشان داده است.

وی افزود: متأسفانه از ظرفیت رشته شهرسازی به خوبی استفاده نشده و مدیران در عمل تأثیری از رویکرد شهرسازی در امور خود نداشته‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها این است که مباحث شهرسازی و معماری به یک دکور تبدیل شده و تنها مواقعی از شهرسازی سخن به میان می‌آید که می‌خواهیم شیره شهر را بدوشیم، بارگذاری کنیم و درآمدزا باشیم.

وی‌ با بیان اینکه متأسفانه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های شهرسازی کمتر توجه شده است، گفت: بسیاری از اتفاقاتی که امروزه تحت عنوان درآمدزایی انجام می‌شود، در سال‌های آینده ۱۰ ها برابر درآمد حاصل شده به شهر و شهروندان آسیب می زند.

طغیانی تصریح کرد: هرسال «روز شهرساز» مصادف با آلوده‌ترین روز سال می شود؛ این روزها نفس اصفهان به شماره افتاده و نباید اقتصادی و تنگ نظرانه به موضوعات شهرسازی نگاه شود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها مثل بچه‌های ناخواسته رها شده‌اند، منابع درآمدی ندارند در حالی که باید یاد بگیریم حق شهروندان را بدهیم تا مردم احساس آرامش کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد در فرایندی درست شرایط به سمت بهبودی پیش رود تا کیفیت زندگی شهروندان بهبود یابد.

وی با تأکید براینکه در کنار پروژه های کلان باید به فکر پروژه های کوچک مقیاس باشیم، گفت: موضوع فرونشست زلزله‌ای خاموش برای شهر اصفهان است که می‌تواند آثار با ارزش تاریخی و زندگی مردم را تهدید کند.

طغیانی اظهار کرد: یکی از ظرفیت های بازآفرینی، پروژه های محرک توسعه است که می تواند بزرگ یا کوچک مقیاس باشد؛ این پروژه‌ها برای ارزش آفرینی مناطق مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 398771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.