تصمیم حاشیه ساز سازمان لیگ/ جدال سپاهان با قعرنشین در اراک

برخوردهای متناقض سازمان لیگ با بازیکنان حاشیه ساز شاید ادامه دار شود ولی مسئولین باید بدانند نوش دارو بعد از مرگ سهراب دیگر اثری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه رقابت های سوپر لیگ والیبال مردان ایران، هفته دهم این رقابت ها با شش دیدار همزمان در شهرهای مختلف پیگیری خواهد شد. شاگردان رحمان محمدی راد باید از ساعت ۱۷ یکشنبه-۱۰ آذرماه- در سالن امام خمینی اراک میهمان شهروند اراک باشند. قضاوت این دیدار بر عهده وحید پورکاشیان و حامد آقابراری خواهد بود همچنین محمود کشفی و علی یاوری به عنوان ناظران سازمان لیگ فدراسیون در این دیدار حضور خواهند داشت.

شهروند اراک فصل گذشته در سوپر لیگ والیبال حضور داشت و در مرحله اول عنوانی بهتر از نهمی بدست نیاورد تا از راهیابی به مرحله پلی آف باز بماند در مقابل سپاهان نیز فصل گذشته به عنوان نائب قهرمانی لیگ دسته یک رسید تا بتواند سهمیه حضور در سوپر لیگ والیبال کشور بدست بیاورد.

تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان با استفاده از بازیکنان جوان و مستعد همچنین کادر فنی با درایت تا به اینجای کار توانسته پا به پای بزرگان والیبال کشور قدم بردارد و از شش مسابقه قبلی ۱۵ امتیاز بدست بیاورد. شاگردان حسن سمیعی برعکس سپاهانی ها امسال حال خوبی ندارند و از هفت دیدار قبلی فقط دو امتیاز را در کارنامه خود ذخیره کرده است تا به عنوان قعر نشین جدول ۱۳ تیمی رقابت ها نام خود را به ثبت برساند.

اراکی ها نخستین برد فصل خود را هفته گذشته در یزد رقم زدند؛ شهروند اراک در پایان یک ماراتن جذاب والیبال که کش و قوس های زیادی داشت موفق شد حریف خود شهداب را با نتیجه سه بر دو شکست دهد.

شاگردان محمدی راد با توجه به قرعه کشی به در هفته نهم با استراحت روبرو شدند ولی در هفته هشتم پس از لغو چند بازی بدلیل مسائل امنیتی در مقابل شهداب یزد قرار گرفتند و در یک بازی پر تنش با نتیجه قاطع سه بر صفر پیروز میدان شدند تا تمام امتیازات این دیدار را به اصفهان بیاورند.

برخوردهای متقاض حاشیه ساز می شود؟!

چند هفته ای از دیدارهای سوپر لیگ والیبال آقایان میگذرد اما برخوردهای متناقض با تنش ها شاید تیم ها را به حاشیه ببرد؛ در نخستین برخورد پس از دیدار کاله مازندران و فولاد مبارکه اتفاق افتاد.

یک روز پس از پایان بازی کاله و سپاهان، منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ والیبال اعلام کرد: "بر اساس گزارش ناظران مسابقه تیم‌های فولاد سپاهان اصفهان و کاله مازندران در چارچوب هفته دوم لیگ برتر والیبال، تا زمان تشکیل کمیته انضباطی و اعلام رای در مورد اتفاقات ناشایست رخ داده از سوی هواداران تیم فولاد سپاهان در این دیدار، بازی‌های خانگی این تیم بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد."

صبتحهای پورحسن و محرومیت باشگاه سپاهان از حضور هوادارانش آن هم پیش از برگزاری کمیته انصباطی در این رابطه واکنش محمدی راد را در پی داشت و در گفت و گویی که با خبرنگار ایمنا داشت، گفت: "فکر می‌کنم بابت محرومیت یک جلسه ای هوادارنمان کمی عجله صورت گرفت و در واقعیت تماشاگران ما کار خاصی انجام ندادند که مستحق این جریمه سنگین باشند."

جدیدترین واکنش سازمان لیگ به حواشی والیبال در رابطه با دیدار سپاهان و شهداب یزد اتفاق افتاد و با اعلام یک رای نسبتا سنگین اعلام کرد: "بر اساس گزارش ناظران دیدار تیم‌های شهداب یزد و فولاد سپاهان اصفهان از هفته هشتم لیگ برتر والیبال مردان که به میزبانی یزد برگزار شد، تیم شهداب یزد به دلیل رفتار ناشایست تماشاگرانش تا تشکیل جلسه کمیته انضباطی و اعلام رای از سوی این کمیته، از حضور تماشاگران خود در بازی خانگی محروم شد. سهیل کمال‌آبادی بازیکن تیم فولاد سپاهان اصفهان نیز که در این دیدار از داور کارت قرمز دریافت کرده بود، برای ادای توضیحات پیرامون اتفاقات رخ داده، به کمیته انضباطی فدراسیون والیبال احضار شد."

اما داستان از اینجا جالتر می شود که در همان هفته هشتم سوپر لیگ والیبال آقایان به جز حواشی دیدار سپاهان و شهداب یزد جدال خودروسازان نیز کم حاشیه نبود و درگیری لفظی پوریا یلی بازیکن ملی پوش پیکان با امین اسماعیل نژاد منجر به صدور کارت های قرمز و زرد برای این دو نفر شد.

به گفته شاهدان بازیکن جوان پیکان در مقابل چشم اصحاب رسانه الفاظ رکیک را به کار برد و همه منتظر بودند تا این اتفاق که از دید ناظر بازی نیز پنهان نمانده با واکنش کمیته انضباطی و سازمان لیگ همراه شود. اما یک روز پس از این بازی تنها خبری که درباره واکنش سازمان لیگ بر روی سایت رسمی فدراسیون قرار گرفت مربوط به بازی سپاهان و شهداب بود که مربوط به احضار سهیل کمال آبادی بازیکن فولاد مبارکه سپاهان و محرومیت تماشاگران یزدی بود.

شاید یکی از حاشیه ساز ترین تصمیمات سازمان لیگ در این هفته اعلام نام امیدوار حاتمی به عنوان ناظر سازمان لیگ فدراسیون برای دیدار حساس سایپا و کاله باشد؛ حاتمی هفته گذشته در دیدار پر حاشیه خودروسازان ناظر بود و در گفت و گو با یکی از رسانه ها در مورد یلی گفته بود: "این موضوع دقیقا به کمیته انضباطی گزارش خواهد شد و اگر کمیته انضباطی صلاح بداند، یلی را به کمیته احضار می‌کند."

پیشگری همیشه بهتر از درمان است و سازمان لیگ باید برای این مشکل اساسی چاره ای بیاندیشد و در مورد این چنین اتفاقات تلخ بدون در نظر گرفتن نام بازیکنان برخوردی یکسان صورت پذیرد وگرنه نوش دارو بعد از مرگ سهراب گره ای از کار باز نخواهد کرد.

برنامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر والیبال به شرح زیر خواهد بود:

سایپا تهران – کاله مازندران

شهرداری ورامین – شهداب یزد 

شهروند اراک سپاهان اصفهان

خاتم اردکان – فولاد سیرجان ایرانیان 

پیام خراسان – شهرداری ارومیه

راه‌یاب ملل مریوان – پیکان تهران

بیشتر بخوانید:

کد خبر 398750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.