واکنش به لغو معافیت مالی اهالی هنر با کاریکاتور

کامبیز درم‌بخش، کاریکاتوریست پیشکسوت با انتشاری کاریکاتوری نسبت به حذف بخشودگی مالی هنرمندان و کلیه فعالیت‌های هنری واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، انتشار متنی با عنوان «پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی» که بخشی از آن لغو معافیت مالیاتی کلیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به دنبال دارد، نگرانی‌هایی را در میان اصناف گوناگون حوزه فرهنگ و هنر از جمله عرصه هنرهای تجسمی ایجاد کرده و بعضا واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشته است.

در همین راستا کامبیز درم‌بخش نیز با انتشار کاریکاتوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به این موضوع با این عنوان که «قرار است از هنرمندان مالیات گرفته شود»، واکنش داد.

هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی نیز با بازنشر این کاریکاتور در صفحه شخصی خود، در اینستاگرام نوشت:‌ «خبر خوبی نیست، اینکه وزارت اقتصاد می‌خواهد از هنرمندان مالیات بگیرد ... آقای اقتصاد و دارای‍ی هنرمندان از مالیات معاف بودند و باید بمانند‍!»

بیشتر بخوانید:

پایان فراغت سلبریتی‌ها از مالیات؟

کد خبر 398744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    0 0
    چه کسی گفته هنرمندان از پرداخت مالیات باید معاف بمانند؟!!!! درسته در بین اهالی هنر عده ای وضعیت معمولی و حتی پایینتر هم ممکن است داشته باشند ( در معاف بودن آنها از پرداخت مالیات حرفی نیست)، ولی چرا سلبریتی هایی که قراردادهای میلیاردی می بندند ، نباید مالیات بدهند؟!!!! مگر خونشان از بقیه رنگین تر است؟!!!!! در بقیه نقاط جهان هم همین طور است ، یا فقط در کشور ما برخی به اصطلاح هنرمند ، برای دیگران تعیین تکلیف می کنند و حرف از باید می زنند؟!!!!!