لایروبی رودخانه‌های مرکز شهر نورآباد

شهردار نورآباد گفت: شهرداری این شهر از شهرداری‌های موفق در بازسازی خسارت سیل و لایروبی رودخانه‌های شهری است و پس از سیل اخیر در تمامی نقاط رودخانه‌های بادآور و گچینه لایروبی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، علی‌نجات نورعلی اظهار کرد: در جریان این لایروبی، خاک یا ماسه‌ از داخل رودخانه خارج نشده، بلکه توانستیم در عمق رودخانه‌ها یک مسیر  V  شکل ایجاد و همچنین برای تعریض رودخانه‌ها اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: از پل خلیج فارس تا نزدیک کوی دادگستری، از پل دبیرستان جابر تا محل تلاقی با رودخانه گچینه و از پل ۹‌دی تا منطقه کشتارگاه، اقدام به تعمیق رودخانه‌ها و در بعضی نقاط اقدام به افزایش عرض رودخانه شده است.

شهردار نورآباد خاطرنشان کرد: با افزایش عرض رودخانه در شرق و غرب در بعضی نقاط که دیوارهای سنگی و بتونی وجود نداشت، خاکریزهای خاکی ایجاد شد.

نورعلی اضافه کرد: به دلیل نبود دیواره بتنی در غرب شهرک بسیجیان شهر نورآباد، سیلاب به راحتی وارد شهرک شد، بنابراین اقدام به لایروبی و ایجاد دیوارهای خاکی موقت شد، اما برای رفع مشکل به صورت دائم نیاز به احداث دیواره‌های بتونی است و امیدواریم با تامین اعتبار این اقدام نیز عملی شود.

وی تصریح کرد: در جنوب غربی شهر نورآباد در مسیر رودخانه بادآور پس از منطقه کشتارگاه، پیچ تندی وجود داشت که همواره در جریان بارش‌ها مانع خروج آب محسوب می‌شد، اما در حال حاضر در حال حذف این پیچ هستیم تا جریان آب رودخانه بادآور به صورت مستقیم خارج شود.

کد خبر 398733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.