طراحی دیوار کمیک‌استریپ برای شهدای شاخص اصفهان

مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برخی از شهدای شاخص اصفهان اصلاً به مردم معرفی نشده‌اند که اگر معرفی شوند به اسطوره نوجوانان امروز تبدیل خواهند شد، به همین منظور طراحی دیوار کمیک‌استریپ را برای سایر شهدای شاخص اصفهان نیز دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، یکی از برنامه‌های گرامیداشت روز حماسه و ایثار مردم شهر اصفهان رونمایی از دیوار کمیک‌استریپ درباره زندگی شهید "عبدالرسول زرین" در گلستان شهدای اصفهان بود.تک‌تیرانداز آشنای جبهه‌ها و همرزم شهید حسین خرازی که او را گردان تک‌نفره و چریکی مخلص نام نهاده بودند. شهید عبدالرسول زرین با حدود سه هزار شلیک موفق، فرماندهان و افراد موثر در جبهه دشمن بعثی را از پا درمی‌آورد و این‌گونه بود که صدام برای سَر این نابغه عملیاتی جایزه تعیین کرده بود.

سعید صرامی در خصوص این دیوار گفت: امسال دیوار کمیک‌استریپ با موضوع رشادت‌های شهید عبدالرسول زرین، بهترین تک‌تیرانداز دنیا با نام گردان تک‌نفره در گلستان شهدای اصفهان رونمایی شد تا شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان با نمایی از زندگی این شهید آشنا شوند.

به گفته وی، این دیواره در ۱۰ طرح نقاشی‌نما طراحی شده که زندگی شهید زرین و عملیات‌هایی که در آن حضور داشته را به تصویر کشیده است. در بسیاری از عملیات‌ها شهید زرین باعث پیروزی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) شده و به همین دلیل شهید خرازی به ایشان لقب گردان تک‌نفره داده بود.

مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تشکیل شورایی متشکل از رزمندگان دفاع مقدس، نوجوانان علاقه‌مند و دانشگاهیان اشاره و بیان کرد: در این شورا به این نتیجه رسیدیم که برخی از شهدای شاخص اصفهان اصلاً به مردم معرفی نشده‌اند که اگر معرفی شوند به اسطوره نوجوانان امروز تبدیل خواهند شد، به همین منظور طراحی دیواره کمیک‌استریپ را برای سایر شهدای شاخص اصفهان نیز دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 398725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    1 0
    خدا خیرتون بده که این کار را برای شهدا انجام دادید
  • محمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    1 0
    اقای جمال طاهری و انجمن شهید ادواردو را میشناسم جوانان متعهد و انقلابی هستند که برای نشراسلام و پاسداشت شهدا کارهای خوبی انجام می دهند این کار هم بسیار زیبا و اموزنده است