همه نیازهای فناورانه کشور به‌دست دانش‌بنیان ها حل می‌شود

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هیچ نیاز فناورانه‎‌ای در کشور وجود ندارد که ما نتوانیم از طریق شرکت‌های دانش بنیان آن را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: هیچ نیاز فناورانه‎‌ای در کشور وجود ندارد که ما نتوانیم از طریق شرکت‌های دانش بنیان آن را حل کنیم.

علی وحدت در مراسم اختتامیه گردهمایی ارائه فناوری‌های نوین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هدف صندوق نوآوری از برگزاری چنین رویدادهایی را توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان و رفع نیازها و مسائل کشور عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته به‌طور میانگین هر دو روز یک رویداد معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است و این رویداد نیز یکی از رویدادهای جامعی بود که برای اثربخشی بیشتر، دستگاه‌های مرتبط به ما کمک کردند.

وی به تاکید رییس جمهوری برای استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان برای کنترل قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: رویداد کنونی از همان روزی که رییس جمهوری به استفاده از فناوری‌های داخلی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز تاکید کردند استارت زده شد.

وحدت با اشاره به اینکه عدم صیانت از بازار، باعث از دست رفتن اشتغال، توسعه بازار و تولید می‌شود، به توان بالای شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هیچ نیاز فناورانه‎‌ای در کشور وجود ندارد که ما نتوانیم از طریق شرکت‌های دانش بنیان آن را حل کنیم. محصولات و راه‌ حل‌های زیادی در کنار قانون استفاده حداکثری از توان داخل وجود دارد. مقام معظم رهبری و رییس جمهوری نیز واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند را برای دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند. حتی با پیگیری دکتر ستاری، مصوبه سران قوا را هم گرفته‌ایم اما ناراحت کننده است که با این وجود، همچنان دست‌هایی در حوزه واردات کالاهای مشابه داخلی وجود دارد. باید واردات محصولات مشابه خط قرمز ما باشد و اجازه ندهیم این مسئله اتفاق بیفتد، لذا باید از محصولات و توانایی‌هایی که در کشور شکل گرفته دفاع کنیم و اجازه ندهیم تلاش‌ها به سادگی بر باد رود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، این رویداد را مفید ارزیابی کرد و گفت: گزارش ارزیابان و کارگزاران ما نشان می‌دهد که این رویداد به خوبی برگزار شده و دستاوردهای خوبی هم داشته است. در حاشیه این رویدادها چندین تفاهم‌نامه میان شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی منعقد شد که تلاش می‌کنیم این تفاهم‌نامه‌ها در نهایت به مرحله عقد قرارداد برسد."

کد خبر 398714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.