۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
بازی بدون اسباب بازی + عکس

معماران در شهر جیانگس، پارک خلاقی را طراحی کرده اند که در آن هیچ‌گونه وسیله بازی به کار گرفته نشده است و در نتیجه کودکان می‌توانند در آن‌جا به فعالیت‌های مطابق میل خود نظیر دویدن، بالارفتن از سازه‌های تاشده، قایم موشک و دیگر فعالیت‌های خلاقانه بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در زمین بازی The Folds فضاهایی به شکل سازه‌های تاشده احداث شده است که به کودکان اجازه می‌دهد زمین و فضا را با دست‌ و پاهای خود لمس کنند تا با ویژگی‌های فیزیکی واقعی زمین آشنا شوند.

معماران در ساخت این پارک اعجاب‌انگیز هیچ‌گونه وسیله بازی به کار نگرفته‌اند و در نتیجه کودکان می‌توانند در آن‌جا به فعالیت‌های مطابق میل خود نظیر دویدن، بالارفتن از سازه‌های تاشده، قایم موشک و دیگر فعالیت‌های خلاقانه بپردازند.

چمن‌زارها، سکوهای ساخته‌شده‌ از چوب بامبو با چهارچوب فلزی و سازه‌هایی توری شکل آهنی در زمین بازی The Folds همگی به شکل ساختارهایی تاشده و چند لایه احداث شده‌اند.

کودکان هنگام بازی در این پارک با دیدن غارهایی که در زیر بعضی از سازه‌های تاشده پنهان شده‌اند، شگفت‌زده می‌شوند و حس کنجکاوری خود را تجربه می‌کنند. تاشدگی‌ها به‌گونه‌ای در کنار هم قرار گرفته ‌است که به کودکان اجازه می‌دهد مقیاس‌های پستی، بلندی و مسطح را بهتر متوجه شوند.

علاوه بر کودکان مردم نیز می توانند در این پارک به تعامل با یکدیگر و تفریح در این محیط بپردازند.

زمین بازی The Folds بخشی از یک پروژه عظیم است که فضایی برابر با ۴۰۰ هزار متر مربع را در بر گرفته است و در یکی از خیابان‌های اصلی کلانشهر چانگژو و در منطقه‌ای مسکونی احداث شده است.

این پروژه شامل باغ‌ها و فضاهای سبز بسیاری است که به عنوان یک طرح آزمایشی افتتاح شد اما طراحی منحصربه‌فرد آن به سرعت باعث شهرت آن در سراسر شهر چانگژو و حتی کشور چین شد و در نتیجه افراد بسیاری را به بازدید از خود فراخواند. این پروژه در سال ۲۰۱۸ طراحی شد و درست یک ‌سال بعد در معرض عموم مردم قرار گرفت.

کد خبر 398704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.