سپاهان در نقش جهان بازنده نیست/ استقلال با بهترین حالت خود به اصفهان آمده است

یک کارشناس فوتبال گفت: سپاهان در خانه شکست ناپذیر است و ترکیب جدید استرا کار سختی در مقابل شاگردان قلعه نویی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از حساس ترین بازی ها نیم فصل اول لیگ دیدار سپاهان و استقلال است. در حالی که سپاهان با یک گل خورد از روی نقطه پنالتی بهترین خط دفاع را دارد، استقلال نیز با بیشترین گل زده تا به اینجای لیگ بهترین خط حمله را به نام خود ثبت کرده است. در حالی این دیدار در چهارچوب هفته ۱۲ رقابت های لیگ برتر فوتبال برگزار می شود که سپاهان با یک بازی کم تر نسبت به استقلال در جایگاه دوم جدول رده بندی مسابقات قرار دارد و امتیاز این بازی می تواند سرنوشت قهرمان نیم فصل را تا حدودی مشخص کند؛ به همین علت خبرنگار ایمنا گفت و گویی را با احمد جمشیدیان یکی از بازیکنان اسبق هر دو تیم استقلال و سپاهان انجام داده است که در ادامه می خوانید:

وضعیت تیم های استقلال و سپاهان را چگونه ارزیابی می کنید؟

سپاهان لیگ را خوب شروع کرد و به خوبی این روند را دامه داد، اما استقلال در شروع لیگ عمل کرد مناسبی نداشت و امتیازاتی را از دست داد که با تغییر تاکتیک و اضافه شدن شیخ دیاباته در حمله استقلال توانست در ادامه راه لیگ برتر موفق شود. جدای از نتیجه بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود. در کنار پدیده، سپاهان و استقلال از مدعیان قهرمانی در نیم فصل هستند و برنده این دیدار شانس زیادی برای صدر نشینی در نیم فصل را دارد.

در مورد تغییر سیستم استراماچونی چه نظری دارید؟

اوایل حضور استراماچونی، او شناختی از فوتبال ایران و بازیکنان نداشت و در هفته های اول لیگ نتایج ضعیفی می گرفت، اما با گذشت زمان و شناخت بازیکنان توانست روند امتیاز گیری را شروع کند. مربی خوب باید بر اساس بازیکنانی که در اختیار دارد یک آرایش را پیاده و اجرا کند، نه این که یک آرایش کلی را انتخاب و بازیکنان را در آن قالب بچیند. استرا بعد از چند هفته به این نتیجه رسید که با توجه به ابزار و بازیکنانی که در اختیار دارد آرایش دفاع سه نفره بهترین نتیجه را برای استقلال به همراه دارد. استراماچونی این آرایش را از دربی شروع کرد و با این که عمل کرد خوبی داشت بازی را یک بر هیچ واگذار کرد؛ در حال حاضر دفاع سه نفره در استقلال به خوبی جا افتاده است.

آیا بازیکنانی که استقلال در اختیار دارد برای سیستم استراماچونی مناسب هستند؟

استقلال گوشه های چپ و راست خوبی دارد؛ وریا غفوری و ملیچ به خوبی می دانند که چه زمانی در دفاع یا حمله باشند. سه دفاع مرکزی استقلال به خوبی یکدیگر را پوشش می دهند. زوجی که از قائدی و شیخ دیاباته در حمله ساخته

شده، سرعت و تکنیک مناسبی در زمین و حمله رغم زده است. استقلال با تکنیک پرس از میانه نبض بازی را در دست می گیرد.

خط حمله استقلال در بازی فردا چه عملکردی خواهد داشت؟

با توجه به حضور قائدی و شیخ دیاباته در مقابل تک مهاجم سپاهان، ممکن است میل استقلال به بازی روی زمین باشد، اما سپاهان عادت خود را تغییر نمی هد و از کناره ها حمله می کند.

بیشتر بخوانید:

آیا برد های متوالی استقلال به بازی های آسان این تیم بر نمی گردد؟

استقلال ۸ برد متوالی داشته است. شاید گفته شود بازی های استقلال ساده بوده اند، اما استقلال با همین فرم جدید تراکتور را در تبریز و با۴ گل شکست داد. استقلال تیم سخت کوش نساجی از جلوی راه برداشت و نمی توان گفت که بازی های استقلال ساده بوده است.

 عمل کرد سپاهان تا به اینجای لیگ چطور بوده است؟

سپاهان را می توان با ثبات ترین تیم لیگ برتری در دو فصل گذشته دانست. این تیم بهترین خط دفاع را در اختیار دارد و تا به اینجای لیگ تنها یک گل آن هم از روی نقطه ی پنالتی دریافت کرده است.

 عمل کرد پیام نیازمند تا چه حدی به سپاهان کمک کرده است؟

سپاهان در دروازه خود پیام نیازمند را دارد و همین که یک گل را در ۱۱ هفته لیگ دریافت کرده نشان دهنده عمل کرد فوق العاده اوست. نیازمند آماده ترین و بهترین گلر این فصل است و فصل گذشته نیز عمل کرد مناسبی داشت و یکی از ارکان اصلی موفقیت سپاهان بود. فکر می کنم نیازمند در بازی فردا عمل کرد خوبی در مقابل بازیکنان گل زن استقلال داشته باشد.

خط دفاع سپاهان در فصل گذشته عمل کرد خوبی داشت، اما دو تغییر نسبت به فصل گذشته در آن ایجاد شده است؛ یکی آمدن ولسیانی به جای سیاوش یزدانی است، عمل کرد ولسیانی عالی بوده و یکی از بهترین خرید های سپاهان است. منصوری در دافع چپ و راست بازی می کند که در حمله و دفاع تاثیر گذار است. ترکیب ولسیانی و پورقاز در قلب دفاع ترکیب خوبی است. با این حال احتمال دارد در بازی فردا امیر قلعه نوعی نور افکن را به سمت چپ خط دفاعی ببرد یا در میانه زمین از او استفاده کند.

خط حمله سپاهان می تواند دروازه استقلال را باز کند؟

مهاجمین سپاهان بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص نداده اند، اما بین بهترین خط حمله های لیگ تا به این جا بوده اند. در تقابل های هوایی خط حمله سپاهان بهترین عمل کرد را دارد. یکی از نقاط قوت مهاجمین سپاهان گل زنی با شوت است. سپاهان هافبک های شوت زنی دارد و هم مهاجمان شوت زن. محمد حسینی بازیکن سرعتی سپاهان است که در عمق تاثیر گذار است. فاکتور فیزیک در خط حمله سپاهان خیلی تاثیر گذار است، ارسال از کناره ها، شوت زنی و ضربات ایستگاهی تایین کننده است.

فکر می کنید 11 مرد قلعه نویی را چه بایکنانی تشکیل می دهند؟

امیر قلعه نوعی زیاد دست به ترکیب اصلی خود نمی زند؛ او در بازی های خاص و بزرگ یک یا دو تغییر در ترکیب انجام می دهد. قلعه نویی زمانی که در استقلال حضور داشت در بازی های دربی از بازیکنی استفاده می کرد که تا به آن لحظه از او استفاده نکرده بود. ممکن است این اتفاق در بازی فردا بیوفتد، اما ۹۵ درصد ترکیب اصلی دو تیم مشخص است.

باتوجه میزبان بودن سپاهان در بازی شنبه نظرتان درمورد نتیجه این دیدار چیست؟

سپاهان در نقش جهان تیم بازنده ای نیست، آخرین باخت سپاهان مقابل استقلال به لیگ قبل باز می گردد که سپاهان در دقایق پایانی بازی را واگذار کرد. استقلال بعد از هشت برد متوالی در بهترین حالت خود به اصفهان می آید و سپاهان نیز در بهترین فرم خود قرار دارد.

باتوجه به حساس بودم امتیاز این بازی نتیجه بازی سپاهان را چگونه پیش بینی می کنید؟

شانس سپاهان را برای برد بیشتر می دانم. سپاهان تیم خطرناکی در خانه است و اگر استقلال سپاهان را متوقف کند، کار بزرگی کرده است.

کد خبر 398702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.