تمدید قراداد مربی ستاره‌ی دو و میدانی ایران/ رکورد جالب ستاره بایرن مونیخ در اروپا

از ثبت رکورد ویژه لواندوفسکی در اروپا، و رفتن زلاتان به لیگ سوئد، تا علاقه مندی غول های اروپا به اوبامیانگ و احتمال محرومیت روسیه از المپیک ۲۰۲۰، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* یکی از مشکلاتی که انتقادات را روانه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران (ویلموتس) کرده بحث زندگی او در ایران است که به نظر می‌رسد این مربی بلژیکی همانند کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی علاقه‌ای به زندگی و حضور مستمر در ایران ندارد.

* با پایان یافتن قرارداد زلاتان ابراهیموویچ مهاجم مطرح  سوئدی فوتبال جهان در لیگ آمریکا و تیم لس آنجلس گلکسی  شایعات زیادی پیرامون آینده او مطرح می‌شد، با این حال ابراهیموویچ در صفحه اینستاگرام خود با انتشار ویدیویی از پیوستنش به لیگ سوئد و تیم هاماربی این کشور خبر داد.

* به نقل از ریپوبلیکا، دولت کشور پرتغال مدتی پیش اعلام کرده بود قصد دارد به کریستیانو  رونالدو فوق ستاره دنیای فوتبال نشان لیاقت و درجه یکی را به پاس زحمت‌های و ثبت رکوردهای متوالی در دنیای فوتبال اهدا کند و این کار را تا چند ماه آینده عملی می‌کند

* تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فدراسیون کشتی با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به امضاء رسید.

* مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه‌ای که به منظور رسیدگی به پرونده محمد بلبلی، بازیکن محروم استقلال برگزار شد، اظهار داشت: بلبلی خودش قبول کرد در این پرونده مقصر است. بعد از بررسی‌های لازم تا روز دوشنبه هفته آینده رای نهایی در خصوص این بازیکن صادر شود.

*  شیخ دیاباته بازیکن تنومند و مهاجم گلزن استقلال که اهل کشور مالی است در بازی‌های اخیر این تیم نقش پر رنگی داشته است. در همین مدت کوتاه توانسته به مرد اول آبی‌ها تبدیل شود و همین دلیل کافی است تا نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. گفته می‌شود باشگاه استقلال در مورد دیاباته نمی‌خواهد موضوع تیام تکرار شود به همین دلیل قرارداد او را دو ساله امضا کرده است و به هیچ عنوان اجازه جدایی به این بازیکن را نخواهد داد.

* مهاجم تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رکورد ویژه‌ای را به نام خود ثبت کرد. رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ در بازی با ستاره سرخ، ۴ گل برای تیمش به ثمر رساند و رکورد ۴ گل زده در یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کند. لواندوفسکی این رکورد را در ۱۴ دقیقه و ۳۱ ثانیه به ثبت رسانده است. او به همراه لیونل مسی به تنها بازیکنانی تبدیل شدند که در ۲ بازی مختلف در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به زدن چهار گل یا بیشتر شده اند.

* حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: با توجه به شرایط موجود انتظار داریم رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تا پایان آذرماه در ایران برگزار شود. بر همین اساس هم، رئیس فدراسیون کشتی ژاپن گفت: در تاریخ جدید به تهران می‌رویم و در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی شرکت می‌کنیم.

* جونیور براندائو، مهاجم برزیلی سرخ‌ها که در ابتدای لیگ نوزدهم با قراردادی ۵۷۳ هزار دلاری راهی پرسپولیس شده بود، برای فسخ قرارداد با این باشگاه به توافق رسید و قراردادش را فسخ کرد.

* به نقل از «میرور»، شنیده‌ها حاکی از این است که مسئولان ۲ باشگاه رئال مادرید و بارسلونا به دنبال این هستند تا اوبامیانگ، بازیکن قدرتمند و هجومی تیم فوتبال آرسنال را به خدمت بگیرند.

* به نقل از یورو اسپورت، بعد از اینکه کمیته مبارزه با دوپینگ المپیک خبر از محرومیت احتمالی روسیه از این رقابت‌ها در توکیو ۲۰۲۰ داد، مسئولان ورزشی روسیه طی بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند. حالا کمیته تطبیق در آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به روسیه هشدار داده است در صورتی که این روند را ادامه دهد قطعا در المپیک غایب خواهد بود.

* چهارشنبه گذشته ایمیلی از سوی فیفا به باشگاه استقلال ارسال و طی آن اعلام شده که فیفا درصدد است تا ۳۰ نوامبر مطالبات پروپئیچ را پرداخت کند و خواهان تایید نهایی این موضوع از سمت باشگاه استقلال شده است. با تایید این موضوع از سوی باشگاه استقلال، طلب پروپئیچ از سوی فیفا تا شنبه آینده پرداخت خواهد شد.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، پس از رایزنی علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و مکاتبات و سفرهایی به مقر هندبال آسیا، این فدراسیون موافقت خود را جهت میزبانی کشورمان از رقابت‌های قهرمانی جوانان پسر آسیا در سال آینده اعلام کرد. این رقابت‌ها قرار است ۱۰ تا ۲۱ جولای سال ۲۰۲۰ در ایران برگزار شود.

* فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال (فیفا) با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، برترین‌های فوتبال جهان را در بخش‌های مختلف از جمله داوری اعلام کرد. بر این اساس علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران در رده دوازدهم برترین داوران سال جهان و صدر آسیا قرار گرفت.

* عضای سازمان تیم‌های ملی دوومیدانیمدتی پیش با  برنامه‌های احسان حدادی پرتابگر کشورمان موافقت کردند و با تامین منابع مالی، عرب سرپرست فدراسیون دوومیدانی هم قرارداد مک ویلکینز مربی آمریکایی حدادی را تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو تمدید کرد تا تمرینات این پرتابگر زیر نظر مربی اش پیگیری شود.

کد خبر 398698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.