طرح جامع ترافیکی بیرجند تا دی‌ماه آماده می‌شود

شهردار بیرجند از آماده شدن طرح ترافیکی این شهر تا دی‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید با بیان این مطلب، اظهار کرد: پس از این اقدام در حوزه مسایل ترافیکی شهر از جمله ساخت تقاطع‌ها، پایانه‌ها و خطوط ویژه می‌توان پروژه‌هایی را تعریف کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری بیرجند تاکنون برای اقدامات عمرانی هیچ تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت نکرده است، افزود: با این وجود بدهی‌ها هم پرداخت شده و امیدواریم در همان شرایط سخت پروژه‌ها را نیز به اتمام برسانیم.

شهردار بیرجند گفت: هر کدام از اعضای شورای شهر به صورت ویژه روی یک یا دو پروژه نظارت خواهند داشت و در چند روز آینده در جلسه‌ای با استاندار وضعیت نهایی پروژه‌ها اعلام می‌شود.

جاوید تصریح کرد: در شرایط فعلی نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم تا در پایان دوره چهار ساله شاهد تحول نسبی در حوزه شهری باشیم.

وی با اشاره به زمین‌های خالی و رها شده در شهر تاکید کرد: این زمین‌ها سیمای شهر را خراب می‌کند در حالی که ظرفیت سرمایه‌گذاری در آن‌ها وجود دارد.

شهردار بیرجند اضافه کرد: بسیاری از این زمین‌ها در اختیار اوقاف یا بنیاد مستضعفان است، اما شهرداری می‌تواند آن بخش از این زمین‌ها را که در اختیار دارد به سرمایه‌گذاران واگذار کند.

جاوید افزود: درخواست‌ها و پیشنهادهایی به سازمان‌هایی که زمین رها شده در اختیار دارند ارایه شده که با دریافت امتیازاتی از شهرداری در حوزه خدمات شهری، بخشی از این اراضی را برای رفع نیازهای شهر واگذار کنند.

وی گفت: در محدوده خیابان انقلاب، شهرداری زمینی برای احداث فضای سبز در اختیار ندارد و عمده اراضی متعلق به اوقاف است که پیشنهادهای لازم را به این سازمان ارایه کردیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) انجام فعالیت‌هایی را در مناطق محروم شهری آغاز کرده است افزود: حوزه سرمایه‌گذاری شهر بیرجند فعال شده است.

کد خبر 398695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.