اجرای طرح «اسنپ جمع‌آوری زباله» در اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه درصدد استفاده از روش‌های نوین برای جمع‌آوری زباله هستیم، گفت: یکی از روش‌ها که اخیرا در دست مطالعه قرار گرفته، اسنپ جمع‌آوری زباله است تا در صورت تایید شدن به لحاظ فنی عملیاتی شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم شهرداری فرهنگ‌سازی برای تفکیک از مبدأ پسماندها است که در این راستا برنامه‌های آموزشی متنوعی در سازمان مدیریت پسماند تدوین شده و بر اساس آن در مراکز پیش دبستانی و مدارس برنامه‌های آموزشی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان به دو منطقه شرق و غرب تقسیم و دو پیمانکار ویژه برای جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت مشغول به کار شده‌اند، افزود: جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت در شهر توسط اکیپ‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در صدد استفاده از روش‌های نوین برای جمع‌آوری زباله هستیم و یکی از این روش‌ها که اخیرا در دست مطالعه قرار گرفته، اسنپ جمع‌آوری زباله است تا در صورت تایید شدن به لحاظ فنی عملیاتی شود.

وی با اشاره به اقدام ناشایست عده‌ای از افراد در پاره کردن کیسه‌های زباله برای برداشتن مواد بازیافتی، تاکید کرد: با عوامل دوره گرد که کیسه‌های زباله را پاره می‌کنند و باعث ایجاد آلودگی و نازیبایی کوچه‌ها و معابر می‌شوند، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

امیری گفت: زباله‌ها براساس برنامه‌ریزی انجام شده به صورت یک شب در میان جمع‌آوری می‌شود و شهروندان باید در نوبت مقرر زباله‌ها را خارج از منزل قرار دهند؛ بی‌شک اگر همشهریان در ساعت مقرر در مناطق زباله‌های خود را خارج از منزل قرار دهند، این اتفاقات رقم نخواهد خورد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در مناطق ۱۵ گانه با موارد زیادی برخورد و پرونده‌های مربوطه را تحویل دستگاه قضایی داده‌اند.

کد خبر 398688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hh IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    این طرح توسط چه شخص یا ارگانی برای اولین بار مطرح شده