هوای اصفهان در وضعیت ناسالم

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز شنبه - نهم آذرماه- با میانگین ۱۵۶ برای در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

در نخستین ساعات روز شنبه نیز هوای این کلانشهر با شاخص لحظه ای ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز و فردا به سبب استقرار هوای سرد و افزایش غلظت آلاینده ها در مناطق مرکزی، صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود.  اما از روز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار بارش زا به استان وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.

بر این اساس امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد  ۱۱۷، خیابان استانداری روی عدد ۹۶، خیابان پروین روی عدد ۱۴۶، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۳۷، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۶۱ گزارش می شود.
 
امروز هوای شاهین شهر  نیز با میانگین ۱۶۱ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

کیفیت هوا در شهر کاشان با میانگین ۱۱۲، سجزی با میانگین ۱۱۵، مبارکه با میانگین ۱۰۹ و نجف آباد با میانگین ۱۳۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین شهر با شاخص لحظه ای ۸۲ در وضعیت سالم قرار دارد.

ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در سه ماه گذشته قطع است و از داده های این ایستگاهها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 398686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.