توزیع مرحله دوم قبوض عوارض در اصفهان

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان از توزیع مرحله دوم قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه از ابتدای هفته گذشته خبر داد و گفت: شهرداری با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، قبوض کاغذی عوارض را از مرحله سوم امسال حذف و مبلغ پرداخت عوارض را به شماره تلفن همراه شهروندان پیامک می‌کند.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این مرحله ۱۰۰ هزار قبض عوارض کسب و پیشه و ۶۰۰ هزار قبض عوارض نوسازی به صورت گسترده توسط اداره پست در حال انجام است.

وی افزود: پشت برگه قبوض عوارض این دوره، اعلام شده، شهروندان می‌توانند اطلاعات و شماره تلفن همراه خود را به صورت تماس با تلفن ۱۳۷ و یا ارسال شماره شناسایی ملک به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۰۱۳۷ اعلام کنند.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مرحله نخست توزیع قبوض عوارض ۵۹۰ هزار و ۲۷۵ فیش نوسازی و ۹۹ هزار و ۸۵۹ فیش کسب و پیشه چاپ شده که هزینه چاپ و توزیع آن ۳۸۲ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان برای شهرداری هزینه در برداشته است.

وی ادامه داد:  اگر این عدد را ضرب در سه و البته منهای تورم سالانه کنیم، در سه مرحله توزیع قبوض امسال باید حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توزیع قبوض عوارض هزینه می‌کردیم که با حذف قبوض کاغذی در مرحله سوم ۳۸۲ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهیم کرد.

آخوندی گفت: تعداد ۲۰۰ هزار برگ کاغذ برای چاپ ۶۰۰ هزار قبض در هر دوره مصرف می‌شود که هزینه‌های زیادی به همراه دارد، اما با اجرای طرح قبوض کاغذی، شهرداری اصفهان پس از تهران دومین کلانشهری بوده که در این راستا اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه هر سال ۸۲ اصله درخت باید برای چاپ قبوض عوارض شهرداری قطع می‌شد، خاطرنشان کرد: با حذف قبوض کاغذی عوارض در شهرداری اصفهان سالانه از قطع شدن ۸۲ اصله درخت جلوگیری می‌شود.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان افزود: محاسبه عوارض کسب و پیشه بر پایه نوع و تعرفه شغلی، مساحت ملک تجاری و موقعیت مکانی ملک و بر اساس قیمت منطقه‌بندی است و در سال‌جاری نیز اخذ عوارض بر پایه فرمول عنوان شده از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان عوارض نوسازی نیز بر اساس قانون و مشخصه‌های درج شده محاسبه و بسته به متراژ ساختمان، متراژ زمین، نوع اسکلت ساختمان و امکانات خانه از قبیل آسانسور و استخر متفاوت است.

آخوندی تاکید کرد: عوارض کسب و پیشه و عوارض نوسازی درآمدهای پایدار محسوب می‌شود و تلاش مدیریت شهری در سال‌جاری بهبود وصول این دو منبع درآمد است.

وی با بیان اینکه بهبود وصول درآمدهای پایدار می‌تواند شهرداری را در تامین هزینه‌های پایدار یاری و خدمت رسانی به شهروندان را تسریع کند، گفت: شهروندان اگر خواهان خدمت هستند باید بهای آن را بپردازند، بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است که نهایتاً در همین شهر و برای خود شهروندان هزینه می‌شود.

کد خبر 398683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.