​کاهش چشمگیر خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان بازدید خود از خودروسازی خزر در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده روند تولید در صنعت خودرو در حال رشد است و علاوه بر تکمیل خودروهای کف پارکینگ ها خودروهای تولیدی روز نیز به طور مستقیم تحویل مشتریان می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در مورد تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان افزود: بخش عمده ای از تامین نیاز خودرو سازی کشور به قطعات وارداتی، از محل داخلی سازی در حال اجراست به ویژه در قطعات با تیراژ بالا این موضوع با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی ادامه داد: آمار خودروهای دپو شده در کف پارکینگ ها نسبت به چند ماه قبل به طرز محسوسی کاهش یافته است.

تسریع در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها

وزیر صمت با اشاره به اهمیت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور گفت: با توجه به تقاضای بازار و تعهدات خودروسازان این مشکل باید در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: سرمایه گردش مورد نیاز، تابع تیراژ تولید است و صنعت خودروی کشور بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در طول سال نیاز دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از این تامین نقدینگی از محل پیش فروش محصولات و بخشی دیگر از محل منابع بانکی است با این حال برنامه فروش اموال مازاد این شرکت ها و همچنین سایر شیوه های نوین نیز در دستور کار قرار دارد.

راه اندازی مجدد ۷۰ واحد صنعتی در مازندران از ابتدای امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح دستاوردهای سفر دو روزه خود به استان مازندران تاکید کرد: خوشبختانه این استان در بخش تولید و حتی بازار روند کاملا مثبتی دارد و شخصاً هر بار که از این استان بازدید داشتم تولید در حال رشد است و واحدهای صنعتی خوبی احداث میشود.

رحمانی خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل توجه سفر به استان مازندران، بازگشایی مجدد چند طرح و واحد صنعتی بود که بر اساس آمار موجود از ابتدای امسال در این استان بیش از ۷۰ واحد دوباره احیا شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در سایه همت مسئولان و البته تلاش ارزشمند و کار جهادی هریک از صنعتگران و تولیدکنندگان این استان است که قابل تقدیر بوده و باید با تمام توان از آنها حمایت کنیم.

وزیر صمت گفت: در این سفر همچنین بازدیدی از منطقه ویژه بندر امیرآباد و زیرساخت‌های آن برای برنامه های تجاری مورد بررسی قرار گرفت.

رحمانی افزود: در حوزه اصناف نیز شاهد افتتاح برج اتاق اصناف در شهرستان بابل برای اولین بار در کشور بودیم و ظرفیت های تجاری استان در راستای الحاق کشورمان به پیمان اقتصادی اوراسیا مورد توجه قرار گرفت.

ضرورت راه اندازی صنایع بسته بندی و سورتینگ در مازندران

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در مازندران در حال انجام است احداث و راه اندازی واحدهای بسته بندی و سورتینگ در این استان است که تا آخر امسال ۲ واحد در این حوزه آماده بهره برداری خواهد شد که حتما به موضوع توسعه صادرات این منطقه کمک بسیاری می کند.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: راه اندازی صنایع بسته بندی می تواند منافع کشاورزان ما را در زمان عرضه محصولاتشان بیش از پیش یاری کند.

کد خبر 398660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.