معاملات مسکن افزایش پیدا نکرده است

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: میزان معاملات در بازار مسکن کشور افزایش پیدا نکرده و این بازار همچنان در وضعیت رکود تورمی قرار دارد.

حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میزان معاملات در بازار مسکن تهران و سایر شهر ها افزایش پیدا نکرده و خروج بازار مسکن از وضعیت رکود صحت ندارد زیرا میزان معاملات در این بازار به شدت پائین است و هنوز افزایشی در آن دیده نشده است و همچنان روزهای سخت خود در وضعیت رکود را سپری می کند.

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور با بیان اینکه علت به وجود آمدن رکود در بازار املاک کشور، بالا رفتن غیرمتعارف نرخ مسکن و اجاره بها است، تصریح کرد: افزایش ناگهانی و غیرطبیعی نرخ خرید و اجاره مسکن در بازار شهرهای مختلف کشور، میزان قدرت خرید مردم برای استفاده از واحدهای مسکونی را کاهش داده است و از این رو تقاضای جدی برای مسکن وجود ندارد.

عقبایی اضافه کرد: روند معاملات مسکن در تمامی شهرهای کشور در وضعیت رکود تورمی قرار دارد و این معضل تنها مربوط به بازار مسکن شهر تهران و شهرهای بزرگ نمی شود زیرا به تبع موج افزایشی نرخ مسکن در شهرهای بزرگ، قیمت اجاره بها و خرید مسکن در شهرهای کوچک تر نیز افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد وضعیت کنونی که بر بازار مسکن کشور حاکم شده تا پایان فصل بهار سال ۱۳۹۹ ادامه داشته باشد و فصل زمستان نیز در میزان معاملات سال جاری تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از افزایش ۱۷ درصدی معاملات مسکن در این شهر خبر داده و گفته بود: "انتظار داریم با پایان یافتن ماههای محرم و صفر تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن افزایش پیدا کند اما افزایش قیمت نخواهیم داشت."

همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی اتحادیه صنف مشاوران املاک شهر تهران در مهرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۰۲۹ قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل ۱۷ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. قراردادهای اجاره نیز در مهرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۱۳ مورد بوده که نسبت به شهریور امسال ۲.۹ درصد افزایش و نسبت به مهرماه پارسال ۱۲ درصد کاهش یافته است.

قابل ذکر است، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با رسانه های دیگر اعلام کرده بود که "میزان معاملات مسکن مهرماه در شهر تهران افزایش ۲۵ درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که بر اساس قوانین این بازار میزان معاملات در روند عادی و غیر رکودی بازار در مهرماه به دلیل آغاز فصل تحصیلی جدید کاهش چشمگیری پیدا می کند."

کد خبر 398642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.