حداکثر قیمت تخم مرغ ۹۵۰۰ تومان است

معاون مدیر امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حداکثر قیمت تخم مرغ در بازار ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و فروش هر کیلو تخم مرغ با قیمتی بیشتر، تخلف صنفی محسوب می شود.

محمد حسن انصاری پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه قیمت انواع تخم مرغ در برندها و بسته بندی های مختلف، متفاوت است، اظهار کرد: عرضه تخم مرغ با بسته بندی های خاص و شاخص در بازار، هزینه دارد و از این رو قیمت این نوع از تخم مرغ ها نیز با انواع عادی متفاوت است.

وی افزود: روند تولیدات تخم مرغ در استان اصفهان عادی است و البته میزان تولیدات استان در قیمت تخم مرغ در بازار تاثیر گذار نیست بلکه مجموع میزان تولیدات کشور، عامل اصلی تعیین قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار است. در حقیقت کاهش یا افزایش نرخ هر کیلو تخم مرغ در استان اصفهان به تبعیت از کل کشور و دیگر استان ها صورت می گیرد.

معاون مدیر امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تکذیب افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، تصریح کرد: قیمت تخم مرغ در روزهای گذشته ثابت بوده و حتی در یکی از روزها با کاهش ۲۰۰ تومانی همراه بوده است، البته با فروشگاه هایی که به صورت خودسرانه قیمت هر کیلو تخم مرغ را افزایش داده اند برخورد خواهد شد.

انصاری پور اضافه کرد: افزایش نرخ بنزین تاثیر چشمگیری در قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار ها نخواهد داشت و تنها موجب افزایش هزینه حمل و نقل برای مصرف کننده می شود زیرا انتقال این ماده پروتئینی به فروشگاه ها به وسیله حمل و نقل جاده ای مبتنی بر بنزین صورت می گیرد و البته تاثیر چندانی بر قیمت نهایی هر کیلو تخم مرغ در فروشگاه ها نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس مشاهدات میدانی از بازار های سطح شهر اصفهان، در پی افزایش نرخ بنزین و به رغم کاهش قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در فروشگاه ها، قیمت تخم مرغ در واحد های صنفی و فروشگاه های سطح شهر افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

براساس این مشاهدات قیمت هر کیلو تخم مرغ در واحد های صنفی و فروشگاه های بزرگ سطح شهر، از ۸ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان متغیر است.

کد خبر 398638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.