قیمت گوجه با متعادل‌تر شدن هوا کاهش می یابد

رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار استان اصفهان با بیان اینکه در ارسال گوجه فرنگی به بازارهای میوه و تره بار وقفه ایجاد شده است، گفت: بهبود وضعیت آب و هوا در ۱۰ تا ۲۰ روز آینده موجب باردهی مجدد می شود و به این صورت قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار کاهش می یابد.

ناصر اطرج در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تعیین قیمت ها در بازار میوه و تره بار، تابع میزان عرضه و تقاضا از سوی تولید کنندگان و خریداران است، اظهار کرد: همواره در روزهای کاری بازار میوه و تره بار قیمت برخی از انواع میوه افزایش می یابد و نرخ برخی دیگر نیز کاهشی می شود.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار تعیین کننده قیمت میوه در بازار ها نیست و بازار میوه و تره بار به عنوان یک مستثنی از این قاعده، قیمت های خود را به صورت روزانه و بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می کن، در صورتی که این قیمت گذاری به صورت کاملا دقیق انجام نشود با کمبود برخی از میوه هاو ایجاد بازار سیاه برای خرید و فروش مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار میوه و تره بار کشور، تصریح کرد: هر ساله در این فصل، قیمت گوجه فرنگی افزایشی می یابد و سرمازدگی و بارندگی در مناطق جنوبی کشور مزید بر علت شده تا با کمبود این محصول در بازار مواجه شویم.

اطرج با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید هندوانه در هفته های منتهی به شب یلدا، اضافه کرد: ذخیره هندوانه های پاییزه در میادین میوه و تره بار تمام شده و هندوانه هایی که اکنون به بازار می آید، محصولات میناب است و به نظر می رسد قیمت آنها در روزهای آینده کاهشی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش نرخ بنزین در کشور، با ایجاد موجی از گرانی در برخی از بازار ها همراه بوده که یکی از آنها بازار میوه و تره بار بوده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند افزایش نرخ بنزین، عامل اصلی تحولات و نوسانات قیمتی در این بازار بوده و این در حالی است که مسئولان، تغییرات جوی و آب و هوایی را عامل اختلال قیمت ها در بازار می دانند.

گوجه فرنگی نیز به عنوان یک محصول مهم کشاورزی همواره مورد مصرف مردم است و همزمان با افزایش نرخ بنزین، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده به طوری که نرخ آن در بازار به هر کیلو ۱۱ هزارتومان نیز می رسد.

کد خبر 398636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.