گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در نماز جمعه این هفته به مهمترین موضوعات داخلی و خارجی اشاره کردند.

به گزارش ایمنا، ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهم‌ترین مناسبت‌ها، موضوعات و مسائل داخلی و خارجی نظیر ولادت امام حسن عسگری(ع)، ناآرامی‌های اخیر، اغتشاشات و درگیری در کشور عراق و مواضع خصمانه آمریکا علیه مردم کشورمان را مورد بررسی قرار دادند؛ در زیر گزیده‌ای از این خطبه‌ها را می‌خوانید:

مردم توطئه دشمن را خنثی کردند

حجت الاسلام اصغر رضوانی در خطبه‌های نماز جمعه دهاقان با اشاره به فتنه آشوبگران به بهانه‌گرانی بنزین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان این فتنه را یک توطعه عمیق، وسیع و بسیار خطرناک عنوان کردند.

وی افزود: این حرکت تخریب کننده که به بهانه گرانی بنزین اتفاق افتاد با حرکت مردمی نابود شد و توطعه دشمنان خنثی گردید.

امام جمعه دهاقان با بیان اینکه دشمنان می خواهند با اختلاف‌افکنی بین آحاد جامعه این نظام را نابود کنند، گفت: کسانی که معتقد به نظام هستند باید دست از ولایت رهبری برندارند و نگذارند دشمنان در بین آنها رسوخ کنند.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: حرکت و تظاهرات مردم علیه آمریکا و استکبار که از زنجان و تبریز شروع و در تهران نیز برگزار شد، ستودنی است و باید قدردان چنین ملیتی باشیم.

وی با اشاره به وضعیت کشور عراق، تاکید کرد: از مرجعیت عراق انتظار داریم و تا آنجا که می‌توانیم از آن‌ها حمایت می‌کنیم، اما عراقی‌ها نیز باید احترام را نگه دارند تا کشورشان با یاری خدا نجات یابد.

آمریکا و انگلیس از فتنه‌گران حمایت می‌کنند

حجت الاسلام سید علی موسوی خراسانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلشهر با بیان اینکه صبر، ایمان به خدا و آخرت، عدالت خواهی و جهاد در راه خدا از نشانه‌های ایمان است، اظهار کرد: باید از شهوات و گناهان و اعمال حرام بپرهیزیم تا از آتش جهنم در امان باشیم.

وی با تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع)، گفت: زیارت حضرت عبدالحسن(ع) عسگری در شهر ری همانند زیارت امام حسین(ع) است، چرا که ایشان برای مبارزه با طاغوت آن دوران به شهر ری هجرت کردند و سرانجام ایشان را زنده به گور کردند.

امام جمعه گلشهر افزود: امام حسن عسگری (ع) در سخت‌ترین دوران امامت به سر برد، چراکه لازم بود شیعیه را برای غیبت امام زمان آماده کند تا مذهب شیعه دچار انحراف نشود.

موسوی با بیان اینکه برخی آمریکا و انگلیس را دشمن نمی‌دانستند، گفت: هیچ ایرانی حاضر به آتش زدن زیرساخت‌های کشور نیست، زیرا این اموال را متعلق به بیت المال می‌داند، بنابراین افرادی که دست به اغتشاشات زدند دشمن سرسخت نظام و از ایادی آمریکا هستند.

عدالت اجتماعی مهم‌ترین ویژگی نظام اسلامی است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: تقویت تقوا عامل سعادت در زندگی فردی و اجتماعی انسان است.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی از مهمترین شاخصه نظام اسلامی است، افزود: زیربنای عدالت اجتماعی عدالت فردی است یعنی مسؤولان باید عدالت اجتماعی را تحقق دهند تا عدالت  جامعه را فرا گیرد.

امام جمعه گلپایگان گفت: برای رسیدن به اهداف مشترک در یک جامعه دستگاه‌ها و قوای سه گانه باید تعاون و همکاری داشته باشند تا بتوانند مشکلات جامعه را برطرف کند.

وی تاکید کرد: دولت‌ها موظف هستند برای برداشتن موانع و رفع گرفتاری‌ها تلاش کنند، اما عملا رسیدن به اهداف متعالی و برطرف شدن تمام مشکلات از عهده دولت خارج است بنابراین باید همکاری و تعاون که در قانون اساسی نیز تعریف شده در بین مردم و مسئولان انجام شود.

کد خبر 398634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.