کمیسیون ماده ۱۰۰ تبدیل به منبع درآمد شهرداری‌ها شده است

استاندار کرمانشاه گفت: ماده ۱۰۰ تبدیل به درآمد و منابع درآمدی برای شهرها می‌شود و این اتفاق بیانگر این است که یا شهر را می‌فروشیم و یا جسم شهر را می‌فروشیم که تبدیل به منابع درآمدی ما می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ بازوند در شصت و چهارمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: گاها دیده می‌شود که کمیسیون ماده ۱۰۰ به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل می‌شود و به واقع با این کار به نوعی جسم شهر فروخته می‌شود که باید با تعریف منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها، جلوی این کار گرفته شود.

وی افزود: به طور مثال ماده ۱۰۰ تبدیل به درآمد و منابع درآمدی برای شهرها می‌شود و این اتفاق بیانگر این است که یا شهر را می‌فروشیم و یا جسم شهر را می‌فروشیم که تبدیل به منابع درآمدی ما می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود پنج هزار واحد مسکونی در حریم و بستر رودخانه‌ها به مساحت ۱۷۲ کیلومتر، گفت: وجود این واحدهای مسکونی در هنگام سیلاب می‌توانند خطرآفرین باشند و باعث مشکلات عدیده‌ای شوند که باید هر چه زودتر برای رفع این معضل حاشیه‌نشینی چاره‌اندیشی شود.

بازوند با اشاره به اینکه بزرگترین چالش مدیریت شهری، آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: یکی از علت‌های آسیب‌های اجتماعی هم معضل حاشیه‌نشینی است که برای حل این معضل یک نسخه‌ای واحد در کل کشور تجویز می‌شود که جوابگو نیست و هر استانی باید دوای درد خود را برای این معضل پیدا کند.

وی راه برون‌رفت از چالش‌های شهری را یک مدیریت واحد دانست که با همکاری شوراها و شهرداری امکان‌پذیر است.

استاندار کرمانشاه نادیده گرفتن قوانین شهرسازی را از دیگر چالش‌ها عنوان کرد و افزود: هم اکنون شهرها به گونه‌ای اداره می‌شوند که هزینه کارهای قانونی بیشتر از غیرقانونی است و به همین دلیل است که شاهد رواج ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.

بازوند ابراز امیدواری کرد که یکی از خروجی‌های این همایش روشن شدن تکلیف مدیریت واحد شهری و حل و فصل مشکلات این راه باشد.

کد خبر 398624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.