رونمایی از ناوشکن "دنا" در بهمن‌ماه امسال

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رونمایی ناوشکن دنا در بهمن ماه گفت: با ساخت ناوهای توپ‌دار، ناوهای موشک‌انداز و ساخت ناوشکن‌های کلاس موج مانند ناوشکن جماران، دماوند و سهند به عرصه رزم دریایی وارد شدیم.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار حسین خانزادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با گرامیداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: نیروی دریایی در مسیر حرکت چهل ساله گام اول انقلاب، افتخاراتی آفرید که متضمن امنیت و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: برای تامین امنیت اقتصاد کشور در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ و همه آبهای آزاد جهان، با دزدی دریایی و تروریسم دریایی جنگیدیم و امنیت ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران در دریا برقرار شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تجهیزات بومی اقتدار آفرین مانند موشک‌هایی که از عرشه زیردریایی‌ها در اعماق آب‌ها به سمت دشمن قابل پرتاب است در کشور ساخته شد.

خانزادی گفت: همه تجهیزات نیروی دریایی جمهوری اسلامی دشمن را وادار به دیرایستایی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرد به نحوی که اکنون ناوگان و ابزارهای چشم پرکن مادی دشمن بیش از ۳۰۰ مایل دریایی معادل ۷۰۰ کیلومتر از مرزهای ایران دور ایستاده‌اند.

وی یادآور شد: در شرایطی که همه استکبار جهانی با تحمیل جنگ هشت ساله تلاش می‌کردند نهال انقلاب را از پای درآورند، تکاوران نیروی دریایی در آغازین روز حمله سراسری دشمن بعثی به مرزهای ایران اسلامی، حماسه دفاع ۳۴ روزه را آفریدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: استکبار جهانی که بعثی‌ها را به نیابت از خود در جبهه های تهاجم به ایران اسلامی قرار داده بود، تصور می‌کرد یک روزه می‌توانند خوزستان را از ایران جدا کنند و ظرف مدت یک هفته جشن پیروزی در تهران برپا کنند.

خانزادی خاطرنشان کرد: این دفاع جانانه همه تلاش‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرد و همزمان نیروی دریایی در دریا  در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس، سیلی و ضربه محکمی را به دشمن بعثی و همه ایادی استکبار که از او حمایت می‌کردند، وارد کرد.

وی گفت: نیروی دریایی، دشمن را در دریا به طور کامل متوقف کرد و سامانه‌ها و پایانه‌های نفتی او را از حیز انتفاع انداخت و تا پایان هشت سال دفاع مقدس سیطره خود را بر دریا اعمال کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: عملیات اسکورت کاروان در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن تلاش می‌کرد کشتی‌های تجاری و نفت کش ایران را که وابسته به صادرات نفت و واردات کالا بود از طریق هوا و زمین مورد اصابت قرار دهد، اما نیروی دریایی در آن دوران ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفت کش را اسکورت کرد و باعث شد اقتصاد کشور و دفاع پایدار بماند.

خانزادی گفت: با وجود تحریم‌هایی که از همان دوران آغاز شد و به دنبال تضعیف انقلاب و امنیت بود، کار عمق‌دهی تجهیزات نیروی دریایی آغاز شد و همه تجهیزاتی را که از غرب خریداری کرده بودیم و آن‌ها ما را از دست یافت به قطعات گلوگاهی محروم می‌کردند نه تنها عمق دهی انقلابی با اتکا به ظرفیت داخلی انجام شد بلکه توانستیم آنها را به روز کنیم.

وی گفت: هویت ایران اسلامی در دریاها تثبیت شد و با وجود تجهیزاتی که برای امنیت خلیج فارس در اختیار داشتیم، پا به عرصه اقیانوس‌ها گذاشتیم و موجب شدیم تا مظهر اقتدار ملت در دریا باشیم و جلوه‌های اقتدار علمی و صنعتی کشور را با حضور در عرصه‌های اقیانوس‌ها به رخ استکبار جهانی کشیدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: از هشت سال گذشته تاکنون ۶۴ ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دریاها و اقیانوس های جهان اعزام شده است و اکنون هم ناوگروه شصت و چهارم نیروی دریایی در دریای سرخ در حال برقراری امنیت و اسکورت کشتی های نفتکش جمهوری اسلامی ایران است.

خانزادی اضافه کرد: با ساخت تجهیزات جدید و تداوم حضور در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها، امتدادهای عمقی جدید و بزرگ برای جمهوری اسلامی ایجاد کردیم.

وی یادآور شد: در دوران سازندگی و سال‌های بعد از دفاع مقدس کار ساخت تجهیزات نیروی دریایی آغاز شد زیرا امنیت عاریه‌ای موضوعی نبود که بتواند امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران را تامین کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت زیردریایی‌ها به عنوان پیچیده‌ترین فناوری‌های روز دنیا در دستور کار قرار دارد، گفت: کمتر از ۲۰ سال است که فرهنگ استفاده از زیردریایی در جمهوری اسلامی مهیا شده است و ما به این فناوری دست یافتیم.

خانزادی افزود: زیردریایی های کلاس غدیر را با تکیه بر دانش بومی در نیروی دریایی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساختیم و آنها را به اژدرهای بومی که بتوانند کشتی های دشمن را هدف قرار دهند، مسلح کردیم.

وی ادامه داد: زیردریایی فاتح، زیردریایی نسل جدیدی از زیردریایی های کلاس متوسط را در سال گذشته به ناوگان نیروی دریایی افزودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با حضور در مناطق کمتر برخوردار و آبادسازی منطقه به عنوان پرچمدار توسعه سواحل مکرون مطرح هستیم.

خانزادی اظهار کرد: نیروی دریایی امروز پرچمدار احیای تمدن دریایی ایران اسلامی است و در آینده نزدیک شاهد توسعه این تمدن خواهیم بود. در روزهای آینده مردم ایران شاهد خواهند بود که با وجود همه فشارها، نسل جدیدی از تجهیزات بومی ایران متکی بر ظرفیت فرزندان این مملکت به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

وی اضافه کرد: ناوشکن دنا، ناومین‌شکار صبا، پهپاد دور پرواز و استراتژیک سیمرغ و پهپاد دریاپایه که بدون نیاز به کاربر، قابلیت انتقال اطلاعات از عرشه یگان‌های شناور نیروهای سطحی را دارد تا اطلاعات دشمن را در مسافت‌های دور رصد و به ناوگان نیروی دریایی بدهد، به زودی به ناوگان نیروی دریایی افزوده می‌شود. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دریاهای ایران امن است، گفت: حضور ایادی استکبار، آمریکا، انگلیس و رژیم منحوس اشغالگر قدس نمی‌تواند این امنیت را خدشه‌دار کند؛ آن‌ها را از این منطقه بیرون خواهیم ریخت و تاکید می‌کنیم ، دوره نمایش‌های دروغین و پرسه زدن‌های نمایشی به پایان رسیده است. جانشان و این حلب پاره‌ها و ابزارهای چشم پرکن مادی که فقط ترسوها را می‌ترساند، بردارند و منطقه ما را ترک کنند.

خانزادی تصریح کرد: امنیت ایران برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه و جهان عاریه‌ای نیست، زیرا متکی به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی کشور است و با همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمن در طول ۴۰ سال گذشته به ایران و به ویژه نیروهای مسلح وارد کرده است، بشارت می‌دهیم، همه تجهیزات نیروی دریایی در عرصه‌های شناورهای سطحی و زیرسطحی، انواع ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها و تسلیحات منصوب بر آن‌ها را خودمان می‌سازیم.

وی گفت: امروز فرزندان این مملکت که در نیروی دریایی مشغول به کار هستند، به دست پرصلابت کارکنان مراکز نیروی دریایی تربیت می‌شوند و حضور در دریاهای آزاد را  این نیروهای ولایت محور، بصیر، دانشمند و شجاع حضور در دریاهای آزاد را تداوم بخشیده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حرکت نیروی دریایی در مسیر گام دوم انقلاب و تبدیل نیروی دریایی سنتی به نیروی دریایی راهبردی خاطرنشان کرد: به جوانان انقلابی اعتماد داریم وآنان را به عرصه آوردیم به نحوی که همه نیروی دریایی از نسل انقلاب، جوان و با بصیرت است هستند و از حضور جوانان انقلابی در عرصه های نیروی دریایی راهبردی استقبال می‌کنیم. 

خازادی اضافه کرد: امروز ملت‌های دنیا بیدارند و زیر چتر ائتلاف‌های استکباری و نمایشی آنان نمی‌روند. شوکت و عظمت دروغین استکبار با دشمنی که با انقلاب و ملت ایران کرد، به سرعت در حال فروریختن است. 

وی خاطرنشان کرد: دنیا دید که چگونه پوزه ائتلاف نمایشی‌شان به خاک مالیده شد. امروز آن‌ها ناچارند که خیزش تمدنی ایرانی به سوی دریا و اقیانوس‌های جهان را نظاره کنند. عرصه‌های اقتدار آفرینی که در گام دوم انقلاب با سرعت زیاد به سمت آن‌ها خواهیم شتافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت و الحاق تجهیزات جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: بیمارستان‌های بندرعباس و کنارک در مناطق محروم کشور تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 398620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.