قانون اساسی ایران جامع و کامل است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: قانون اساسی کشور ایران بسیار جامع و کامل است و هرکس علیه شورای نگهبان و مجتهدان این شورا سخن بی‌جایی گفت، قطعا در روز قیامت شدیدا بازخواست می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلیمن سیدمجتبی میردامادی امروز جمعه_ ۸ آذرماه در خطبه‌های ابتدایی نماز جمعه اصفهان این هفته اصفهان، اظهار کرد: تقوا در دنیا باعث عزت پیروزی و در آخرت عامل نجات است همانطوری که امام حسین(ع) می‌فرماید: هیچکس در قیامت در امان نیست مگر کسانی که در دنیا تقوای الهی پیشه کنند و از خداوند بترسند و از گناه پرهیز کنند.

وی افزود: کسانی که معاد را محل می‌دادنند می‌گویند چگونه ممکن است که انسانی که سال‌ها زیر خاک مدفون باشد و در آخرت دوباره زنده شود؟ خداوند در  قرآن می‌فرمایند: اگر در مورد قیامت شک دارید (بدانید که) خودتان از مرده به وجود آمدید و خاک به حیات نباتی و حیات نباتی در سلب پدر به حیات انسانی تبدیل شده است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکیدکرد: خداوند در قرآن می‌فرماید خاک را حیاتی بخشیدیم به نام نطفه؛ دانشمندان معتقدند قطره‌ای از نطقه دارای ٥٠٠ هزار اسپرم است، یعنی یک قطره نطفه یا خاک ٥٠٠ هزار انسان بلقوه را به وجود می‌آورد و زمانی که این نطفه به داخل رحمی تاریک می‌رود و در اندک زمانی به خونی بسته و گوشتی کوبیده شده تبدیل می‌شود و پس از آن نطفه به یک انسان تبدیل خواهد شد.

میردامادی خاطرنشان کرد: یکی از عبادات بزرگ این است که در همه کار ها بیاد قیامت باشیم، حتی وقتی پشت میز قدرت نشسته‌ایم باید بیاد داشته باشیم که خدایی هست و پرونده اعمال تشکیل می‌شود و در نهایت قیامتی نیز وجود دارد. بعد از انقلاب چند رئیس جمهور بر سر کار آمدند و رفتند آنچه که از آن‌ها می‌ماند پرونده اعمال آن‌هاست که باید در روز قیامت پاسخگوی خلاف‌های خود باشند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: ایشان می فرمایند: تقوای الهی را توشه راه خود قرار دهید و برای ما زینت باشید؛ مطمئنا شاهد اعمال ما است و زمانی که رفتار ما طبق موازین دینی باشد زینتی برای دین هستیم؛ امام حسن عسگری(ع) در ادامه میفرمایند: مردم را به سمت ولایت و محبت ما دعوت کنید که این وظیفه همه ما است یعنی آن حضرت ضمن تاکید بر تقوای الهی می‌فرمایند عمل ما آبروی شیعه را نبرد و بدانید همه خوبی ها در ائمه وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرارسیدن ولات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، افزود: مدرس مردی بود که از کسی جز خداوند نترسید و امید به کسی غیر از خداوند نداشت، او به پهلوی گفت: کسی باید به طرف شما بیاید که یا طمع داشته باشد یا ترس و این دو ویژگی را خداوند سبحان به ما نداده است.

میردامادی با اشاره به روز گرامیداشت قانون اساسی ادامه داد: خدا رحمت کند آیت‌الله بهشتی و کسانی را که این قانون را از روی عقل و تدبیر و آینده‌اندیشی تدوین کردند؛ یکی از مسئولان از نظارت شورای نگهبان انتقاد می‌کند، آیا این سخن ننگ نیست؟ قانون اساسی کشور ایران بسیار جامع و کامل است و هرکس علیه شورای نگهبان و مجتهدان این شورا سخن بی‌جایی گفت، قطعا در روز قیامت شدیدا بازخواست می‌شود.

وی با اشاره به حوادث هفته‌های گذشته در کشور خاطرنشان کرد: بی‌تدبیری زمینه‌ساز فرصتی برای بیگانگان شد؛ بیگانگان منتظر فرصتی بودند که آنچه دیدیم را رقم بزنند، اما سخنان مقام معظم رهبری و تدبیر و بیداری ایشان، این حوادث خطرناک را در مدت دو روز  خاتمه بخشید؛ هرچند برخی گفتند ما بی‌خبر بودیم؛ اما چطور ممکن است مسئول مهم کشور خبر نداشته باشد که امشب قیمت بنزین و نفت را تا این حد قرار است افزایش دهند؟

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با سرمایه‌گذاران و کارفرمایان داشتند، فرمودند: بنده پشت حمایت از تولید داخلی ایستاده‌ام و تولید باید در کشور رواج پیدا کند و راهبرد اساسی کشور برای مصون‌سازی اقتصاد از تحریم، مسلح کردن انقلاب به تولید و اراده داخلی است. یکی از بدترین مشکلات کشور این است که اقتصاد را شرطی کنیم و منتظر نتیجه برجام بمانیم و دل به فرانسه ببنیدیم.

میردامادی افزود: خدایا؛ این رهبر خبیر اتمام حجت کرد، اما بعضی‌ها نمی‌شنوند؛ از همان اول رهبر اعلام کردند دل به اینها نبندید من می‌دانم با مذاکره نتیجه نمی‌گیرد، اما سال‌ها  تلاش و همت و فکر مسئولان کشور ما به سمت غربی رفت، ولی  چه نتیجه‌ای داشت؟ بارها مقام معظم رهبری فرمودند ما اگر خواستیم به جایی برسیم باید در کشور خود کاری انجام دهیم و کشور باید مستقل شود.

وی ادامه داد: اگر روز اول گفتیم استقلال و آزادی جمهوری اسلامی، استقلال یعنی مجبور به التماس نباشیم و دیپلماسی خنده نداشته باشیم و تدبیر کنیم که نجات کشور با چیست؟ برخی معتقد بودند که موشک برای کشور ضروری نیست، اما به خدا قسم اگر نیروهای مسلح کشور امروز به این درجه از قدرت نرسیده بودند، دشمن یک روز به ما مهلت نمی‌داد و قرآن نیز تاکید می‌کند که نیرومند شوید تا دشمنان خدا از شما بترسند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز نیروی دریای افزود: نیروی دریای کشور در دفاع مقدس با قدرت ایستاد و در همان روز های اول دشمن را زمین‌گیر کرد.

میردامادی تصریح کرد: به درجه‌ای از قدرت رسیده‌ایم که دشمن جرات ندارد به سوی کشورمان بیاید و این رهنمودهای مقام رهبری بود که مملکت را بدون توجه به حرف بعضی افراد قدرتمند کرد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان، اظهار کرد: نیروی انتظامی و بسیج و سپاه در هفته گذشته وارد میدان شدند و در مواجه‌ای سخت وظیفه خود را انجام دادند و کاری که ملت در این هفته انجام دادند از هر حرکتی بالاتر بود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: در شرایط خطر مردم به صحنه آمدند و راهپیمایی‌های شکوهمندی در اصفهان و تهران انجام دادند، مردم حماسه آفریدند و تا شما مردم هستید دشمنان کشور نمی‌توانند به ما صدمه بزند؛ مردم ۴۰سال است نشان دادند آماده دفاع از انقلاب هستند.

میردامادی با اشاره به سخنان سردار سلامی افزود: سرلشکر سلامی گفت ترامپ جلسه استضاح را نیامد و در کاخ سفید ماند تا اتاق فرمانده تشکیل و ملت ایران را شکست  دهد و تمام توان خود را به کار گرفت، اما باید گفت که دلخوش به آمریکا نباشید چون زمانی می‌آید که اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 398619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.