بررسی ۲ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ سمنان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از بررسی بالغ بر دو هزار پرونده در هشت ماه نخست سال جاری در کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، راضیه شهاب با بیان این مطلب، اظهار کرد: بالغ بر ۶۶ درصد از این پرونده های مطرح شده مربوط به دو شهرستان سمنان و شاهرود بوده است.

وی افزود: ۷۷ درصد از پرونده‌ها منجر به صدور رای  شده که از این ‌میزان ۹۴ درصد، با صدور رای جریمه همراه بوده و مابقی منجر به صدور رای تبصره یک شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: تاکنون ۱۵ درصد از رای هایی که‌ منجر به صدور رای تبصره یک شده اجرایی نشده است.

شهاب عنوان کرد: چهار درصد از پرونده‌هایی که منجر به صدور رای شده است مورد اعتراض متقاضیان قرار گرفته و در دیوان عدالت اداری کشور بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها با مشارکت دیوان عدالت اداری کشور، خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال ۹۸، بیش از ۲۷ دوره آموزشی در حوزه‌های شهرسازی، آتش‌نشانی، ‌مباحث فنی و قوانین شهرداری‌ها به میزان تقریبی ۵۹ هزار نفر ساعت برگزار شده است.

منبع: رویداد ایران

کد خبر 398608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.