"کوته‌کومه" میزبان نخستین جشنواره فرآوری رب ازگیل آستارا

نخستین جشنواره فرآوری رب ازگیل  در روستای "کوته‌کومه" بخش "لوندویل" شهرستان آستارا برگزار شد.

پردل امیری نژاد، سرپرست اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نخستین جشنواره فرآوری رب ازگیل این شهر، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری آستارا با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر ادارات و نهادهای آستارا در روستای "کوته کومه" بخش "لوندویل" این شهرستان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره مراحل آماده‌سازی و پخت رب ازگیل توسط بانوان آشپز روستا به علاقه مندان آموزش داده می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آستارا یادآور شد: رب فرآوری شده ازگیل به عنوان چاشنی در غذاهای محلی آستارا کاربرد دارد و در بسیاری از رستوران‌های این شهرستان از آن برای تهیه غذا استفاده می‌شود. 

امیری نژاد افزود: از ویژگی‌های این جشنواره برگزاری آن در روستای بکر و زیبای کوته کومه در مسیر "آبشار لاتون" است که بسیار مورد توجه مردم و گردشگران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره علاوه بر موسیقی سنتی و نمایش و بازی‌های محلی اجرا و نمایشگاه صنایع دستی و غرفه‌های بوم گردی با هدف معرفی جاذبه‌های شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا گفت : با توجه به استقبال مردم و گردشگران در سال آینده دومین جشنواره ازگیل به شکل متنوع و وسیع‌تری در شهرستان آستارا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۲ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل، در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 398599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.