در دوران تحریم برای تقویت نقش زنان در اقتصاد تلاش می‌کنیم

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه آمریکا موانع زیادی برای توسعه اقتصادی ایران ایجاد کرده است، گفت: ما تلاش می‌کنیم از دوران تحریم، فرصتی برای تقویت نقش زنان در اقتصاد بسازیم و حضور آنها را در اقتصاد دوره تحریم تقویت کنیم.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار در سفر دو روزه به تایلند در دیوار با رئیس و اعضای کمیته امور زنان مجلس تایلند به اقدام‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان اشاره و اظهار کرد: تخصیص سهمیه ۳۰ درصدی برای انتصاب مدیران زن و سهم زنان در آموزش عالی ایران از جمله این اقدامات است.

وی گفت: ۵۶ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی را زنان تشکیل می‌دهند، ۲۷ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و ۳۷ درصد جامعه پزشکان ایران، زن هستند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به حمایت‌های دولت از سازمان‌های مردم نهاد و توانمندسازی آنها اشاره کرد و یادآور شد: دو هزار و۷۰۰ سمن فعال در حوزه زنان و خانواده وجود دارد.

ابتکار با اشاره به فراکسیون زنان و نیز فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون‌ها تلاش می‌کنند تا قوانین حامی زنان و خانواده دنبال شود.

وی به تحریم‌ها و جنگ و تروریسم اقتصادی اشاره کرد و گفت: آمریکا موانع زیادی برای توسعه اقتصادی ایران ایجاد کرده و ما تلاش می‌کنیم از دوران تحریم، فرصتی برای تقویت نقش زنان در اقتصاد بسازیم و حضور آن‌ها را در اقتصاد دوره تحریم تقویت کنیم.

رئیس کمیته مجلس تایلند نیز در این دیدار افزود: ما اعتبار ویژه‌ای برای حمایت و توانمندسازی زنان اختصاص داده و سابقه طولانی برای حمایت از زنان داریم. در حال حاضر ۱۶ درصد از اعضای پارلمان تایلند زن هستند و یک ششم از کمیته‌های داخل مجلس نیز ریاستش با زنان است.

وی همچنین تاکید کرد: ممکن است میان کشورها تفاوت‌های فرهنگی وجود داشته باشد، اما معتقدیم که فراتر از مسائل تفاوت‌های فرهنگی، موضوع زنان موضوعی جهانی است و باید مورد توجه همگان باشد.

ریاست کمیته مجلس تایلند اظهار کرد: من نیز از این فرصت استفاده می‌کنم. جامعه جهانی باید توجه کند که در چارچوب روابط و قوانین بین‌المللی اقدامات خود را انجام دهد. بدون شک همه ما باید برای تقویت و ایجاد صلح در جهان تلاش کنیم.

بر اساس این گزارش، دو طرف در پایان این ملاقات بر ضرورت تقویت نقش زنان در صلح و امنیت تاکید کردند و معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از این کمیته تایلندی که ویژه زنان، جوانان و گروه‌های سالمند است خواست تا در فرصت مقتضی به ایران سفر و از نزدیک موضوعات مورد توجه طرفین را مبادله کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 398597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.