سپاهان- استقلال/ دوئل هیجان انگیز آماده‌ترین‌ها

جدال آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال ایران فردا در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر، فردا از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال

شنبه، ۹ آذر، ساعت ۱۵:۰۰

پخش زنده: شبکه‌ سه

ورزشگاه: نقش جهان

داور: محمد حسین زاهدی فر

آخرین رویارویی: سپاهان صفر- استقلال یک

سپاهان و بردی که چندین طلسم را می‌شکند

سپاهان در حساس‌ترین مقطع نیم فصل اول مسابقات قرار دارد، آنها بعد از دیدار با تراکتور که با پیروزی پشت سر گذاشتند حالا میزبان دیگر مدعی قهرمانی یعنی استقلال هستند. سپاهان که در بازی قبلی خود در چارچوب مسابقات جام حذفی، پیکان را شکست داد اکنون در حالی به مصاف استقلال می‌رود که با یک بازی کمتر نسبت به این تیم، یک امتیاز بیشتر دارد و در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و پیروزی برابر استقلال در نقش جهان برای سپاهان بسیار حیاتی است زیرا ۳ امتیاز این دیدار هم در کورس صدرنشینی با شهر خودرو اهمیت دارد و هم یکی از رقبای جدی برای قهرمانی را برای چند هفته هم که شده از کورس عقب می‌اندازد.

سپاهان در شرایطی روز شنبه در ورزشگاه نقش جهان میزبان استقلال است که پیروزی‌اش در این بازی از جهات دیگر هم می‌تواند مهم باشد. سپاهان بیش از ۵ سال است که در اصفهان موفق به شکست استقلال نشده است و تیم آماده این روزهای امیر قلعه نویی شانس زیادی دارد که این طلسم را باطل کند، علاوه بر این ۳ سال از بازگشت سپاهان به ورزشگاه نقش جهان می‌گذرد و در این ۳ سال سپاهان هیچ گاه برابر سرخابی‌های پایتخت پیروز نشده است، پیروزی در بازی فردا می‌تواند به اولین پیروزی سپاهان برابر سرخابی در نقش جهان جدید هم بدل شود.

زردپوشان اصفهانی برای دیدار با استقلال چند مصدوم تکراری مثل حامد بحیرایی، محمد ایران پوریان، محسن مسلمان و علیرضا نقی زاده دارند اما با جدی نبودن مصدومیت‌ مرتضی منصوری، از ترکیب اصلی بازی‌های گذشته سپاهان کسی برای بازی با استقلال غایب نیست و امیر قلعه نویی با تمام قوا به مصاف استقلال خواهد رفت.

تیم روی فرم استراماچونی و ۸ برد متوالی

هرچند استقلال فصل جدید را با استراماچونی، مربی ایتالیایی جدید خود خوب آغاز نکرد اما آبی‌های تهرانی از اواسط نیم فصل اول اوج گرفتند و حالا ۶ بازی اخیر خود در لیگ برتر به اضافه دو بازی جام حذفی را با برد پشت سر گذاشته‌اند تا با ۸ برد متوالی آماده‌ترین تیم این روزهای لیگ برتر لقب بگیرند.

استراماچونی در این هفته‌ها ترکیب ثابت تیم خود را شناخته است و با تاکتیک پرس از میانه میدان مالکیت بازی را در اختیار می‌گیرد و به لطف دو مهاجم متفاوت خود یعنی دیاباته و قائدی در حمله زهردار و خطرناک است. شاگردان استراماچونی در حالی در بهترین فرم خود برابر سپاهان قرار می‌گیرند که خوب می‌دانند این دیدار چه تاثیری در معادلات بالای جدول دارد و حتی گرفتن حداقل امتیاز از این بازی، آبی‌ها را در کورس قهرمانی نگه می‌دارد.

استقلال در شرایطی برابر سپاهان قرار می‌گیرد که میلاد زکی پور، فرشید باقری، داریوش شجاعیان  و محسن کریمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما فرشید اسماعیلی، هافبک طراح و کلیدی استقلال مصدومیتش رفع شده است و برای بازی با سپاهان احتمال دارد حداقل برای دقایقی به میدان برود.

تقابل جالب سپاهانی‌ها و استقلالی‌های سابق

یکی از نکات جالب بازی فردا، تعداد زیاد بازیکنانی است که در گذشته در تیم مقابل بازی کرده‌اند، در استقلال سیاوش یزدانی، عارف غلامی، علی کریمی و وریا غفوری سابقه بازی در سپاهان را دارند و در این بین حتی علی کریمی و عارف غلامی محصولات آکادمی سپاهان هستند.

در سپاهان نیز علاوه بر امیر قلعه نویی، سرمربی این تیم که از اسطوره‌های استقلال به حساب می‌آید، امید نورافکن، سجاد شهباززاده و علی قربانی، سابقه بازی در استقلال را داشته‌اند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، سعید آقایی، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روس استنلی

ترکیب احتمالی استقلال:

حسین حسینی، روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، علی کریمی، آرش رضاوند، مهدی قائدی و شیخ دیاباته

کد خبر 398594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.