مجسمه ها میان ایران و چین پیوند زدند

نمایشگاه ۲۰ ایران ۲۰ چین با نمایش مجسمه‌های هنرمندان برجسته ونامدار ایران و چین پیوندی هنری را میان این دو کشور در موزه هنرهای معاصر اصفهان برقرار کرده است پیوندی که مجسمه‌های هنرمندان به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه ۲۰ ایران ۲۰ چین شامگاه امروز _پنجشنبه ۷ آذرماه_ در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد این نمایشگاه شامل ۱۰ اثر از آثار هنرمندان برجسته تهران و سراسر کشور و ۱۰ اثر از آثار هنرمندان اصفهانی و ۲۰ اثر از آثار هنرمندان چینی است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه علی بردبار نماینده  موزه هنر های کلکسیونی شانگهای ونماینده بنیاد فرهنگی بردبار  اظهار کرد: تلاش بنیاد فرهنگی ما این است که مرز های هنر را برداریم چراکه معتقدیم هنر مرز ندارد.

وی افزود:  امیدوارم که هنرمندان اصفهان همکاری های لازم را با مراجع هنری مانند موزه ها  داشته باشند چراکه موزه جایی است که می توان هنر را در آن شکوفا و به دنیا عرضه کرد.

هدف ما تبادل فکری هنرمندان است

همچنین نماینده  موزه هنر های کلکسیونی شانگهای درخصوص تاریخچه این همکاری به خبرنگار ایمنا گفت: تقریبا دو سال پیش بود که با رئیس موزه هنر های کلکسیونی شانگهای آشنا شدیم و با هزینه خود تیم این موزه را به ایران دعوت کردیم.

بردبار افزود: با تیم موزه ای چین تبادلاتی فرهنگی داشتیم تا اینکه به تبادلات موزه ای رسیدیم  و اکنون بحث هنرمندان را داریم همچنین این تبادلات ادامه خواهد داشت چراکه ما تفاهم نامه هایی در خصوص کتاب، تبادل هنر ونمایشگاه های بیشتر در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: تمامی هنرمندانی که آثارشان  در این نمایشگاه  وجود دارد همراه با تیم موزه چین به ایران سفر کردند و در این سفر ایده های دیگری نیز گرفتند چراکه هدف ما تبادل فکری هنرمندان نیز است، اینکه هنرمندان ایرانی و چینی هریک با المان های خود ترکیب مدرنی ایجاد کنند که برای هر دو کشور زیبایی داشته باشد.

نماینده  موزه هنر های کلکسیونی شانگهای در خصوص وجه تسمیه این نمایشگاه تصریح کرد: در این نمایشگاه آثاری از ۲۰ هنرمند ایرانی و۲۰ هنرمند چینی در سال ۲۰۲۰ وجود دارد ودر واقع  ایده این نمایشگاه چنین بوده است.

بردبار ادامه داد: ۲۰ اثر این نمایشگاه  از هنرمندان به نام مجسمه ساز ، نقاش و ...چینی درسطح  زیبا سازی های شهری شانگهای است که  هر کدام ، یکی از آثارخود  را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

نبود بسته‌بندی مناسب بزرگترین مشکل صنایع دستی

همچنین مدیر موزه هنر های معاصر به خبرنگار ایمنا گفت: هر نمایشگاهی یک بهانه برای برگزاری می خواهد و من نیز بسیار به این بهانه ها علاقمند هستم، ما در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی هستیم  و این بهانه ای شد تا نمایشگاهی را از آثار ۲۰ هنر مند ایرانی وچینی برگزار کنیم.

مهدی تمیزی افزود: از آثاری که از هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه وجود دارد۱۰ اثر مربوط به هنرمندان تهران وسایر شهر های ایران و۱۰اثر مربوط به هنرمندان اصفهانی است و همچنین آثار بهترین مجسمه سازان کوچک ایران در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه جعبه های آثار را نیز به نمایش گذاشته ایم به این دلیل که بزرگترین مشکلی که درحوزه هنر و به ویژه صنایع دستی  در ایران داریم نبود بسته بندی مناسب است و به این دلیل بسته بندی این آثارهنری را نیز به نمایش گذاشته ایم.

کد خبر 398586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.