طرح کاهش چالش‌های مدیریت شهری در مجمع روسای کلانشهرها

شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس شورای‌عالی استان‌ها در هتل پارسیان کرمانشاه آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، شصت و چهارمین جلسه مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استانها امروز -پنجشنبه ۷ آذرماه- برای نخستین‌بار در کرمانشاه با حضور نمایندگان شورای اسلامی، ریاست شورای عالی استان‌ها، استاندار و رؤسای شورای اسلامی برگزار شد.

غلامرضا امیری، نائب رئیس مجمع رؤسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها هدف از شکل‌گیری این مجمع مشورتی در کشور را بیان موضوع‌های مهم کلان و محلی، انتقال و تبادل تجربیات شوراها و مدیریت شهری و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری دانست.

وی تصریح کرد: این اجلاس علاوه بر نشست عمومی کمیسیون‌های تخصصی عمران و شهرسازی، کمیسیون حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند، کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست تشکیل می‌شود و مصوباتی را نیز برای تصویب در مجمع مطرح خواهد شد.

نائب رئیس مجمع رؤسای کلانشهرها و مراکز از دیگر مباحث مهم در این اجلاس را "تحقق حقوق شهروندی در کلانشهرها و مراکز استان‌ها" و "تعامل شوراها و شهرداری‌ها" دانست و گفت: این نشست در راستای افزایش فرصت‌های همکاری، کاهش چالش‌های شهرهای مراکز استان‌ها و کلانشهرها، هم‌افزائی و تعامل بیش از پیش مجمع مشورتی با نهادهای موثر اجرائی، برگزار شده است.

غلامرضا امیری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله رفسنجانی مرد سال‌های سخت جنگ، سردار سازندگی و اصلاحات بزرگ اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران بود. شخصیتی که هم مبارز انقلابی بود و هم مرد مصلحت روزهای سخت بود.

در حاشیه این اجلاس از تابلوی نام‌گذاری بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور روسای شوراهای کلانشهرهای کشور، در میدان آناهیتا کرمانشاه رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای شهر کرمانشاه، روسای شورای کلانشهرهای کشور، محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر پنجم تهران، یزدانی، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران استان و شهروندان برگزار شد.

  در پایان این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی نیز از شهردار و شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای این اقدام ارزنده سپاسگزاری کرد و آن را نشانه قدرشناسی مردم شهیدپرور کرمانشاه دانست.

کد خبر 398580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.