جزئیات حادثه جان باختن زن ۷۰ ساله در تقاطع باب‌الرحمه- طیب

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه جزئیات حادثه جان باختن زن ۷۰ ساله در تقاطع خیابان باب الرحمه – خیابان طیب را تشریح کرد.

قدرت افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش اعلام شده، صبح امروز -پنجشنبه ۷ آذرماه- زن ۷۰ ساله‌ای پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان باب الرحمه–خیابان طیب از راننده اتوبوس شرکت واحد درخواست سوارشدن به اتوبوس را داشت، اما با توجه به اینکه راننده مجاز به سوارکردن مسافر پشت چراغ قرمز نیست، در اتوبوس را باز نکرده است.

وی افزود: فرد متوفی نزدیک اتوبوس ایستاده و منتظر بازشدن در اتوبوس بوده که با سبز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی و حرکت اتوبوس، چادر فرد متوفی زیر چرخ عقب اتوبوس رفت و باعث شد حادثه‌ای تلخ رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در این حادثه زن ۷۰ ساله که «شفیعی» نام داشته به زیر چرخ عقب اتوبوس شماره ۵۴۳۴ کشیده شد و جان خود را از دست داد، تصریح کرد: بی‌شک در وقوع این حادثه راننده اتوبوس مقصر بوده، اما اگر مسافر اصراری بر سوار شدن پشت چراغ قرمز را نداشت، این اتفاق حادث نمی‌شد.

افتخاری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه راهبران اتوبوسرانی اصفهان، گفت: میزان کلاس‌های آموزشی در اتوبوسرانی اصفهان نسبت به سال گذشته دو برابر شده و تصادفات و تخلفات نیز به شدت کاهش یافته، اما متأسفانه امسال دو مورد تصادفات منجر به فوت در شهر اتفاق افتاد که در بخشی از آنها راننده ۱۰۰ درصد مقصر نبوده است.

وی تاکید کرد: در دوره‌های آموزشی بر نقطه کور راننده و زمان مکث لازم برای سوار و پیاده‌شدن تاکیدات لازم به راهبران ارائه شده و البته باید رعایت شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه  ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که حوزه دید رنندگان اتوبوس محدود است و احتمال اینکه تمام جهت به ویژه درب عقب اتوبوس به صورت کامل در معرض دید راننده نباشد، وجود دارد.

افتخاری از شهروندان خواست به هیچ عنوان تقاضای سوارشدن به اتوبوس در محل‌هایی غیر از ایستگاه اتوبوس را نداشته باشند زیرا رانندگان ملزم به رعایت قانون هستند و در صورت تخلف جریمه می‌شوند؛ همچنین هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس مراقب باشند و اگر احساس می‌کنند راننده متوجه حضور آنها نشده، مراتب را بلافاصله اطلاع دهند.

کد خبر 398573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.