اعتراض ۴میلیون نفر به واریز نشدن بسته حمایت معیشتی

دستگیری هفت تن دیگر از عاملان ناآرامی های اخیر در اصفهان، شرط جدید دریافت کارت پایان خدمت سربازی، افزایش ۴ برابری مستمری مددجویان، وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به هپاتیت B، پیداشدن پیکر بی جان مرد ۶۰ ساله در باغ انار و اعتراض ۴میلیون نفر به واریز نشدن بسته حمایتی عناوین بسته خبری امروز است.

به گزارش ایمنا، حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی گفت: تا امروز و در فاصله روز یکشنبه تا صبح روز پنجشنبه بیش از ۴.۸ میلیون نفر در سامانه ussd ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد :نهایتا از این تعداد ۴چهار میلیون درخواست صحیح ثبت شده و نشان از اعتراض ۴ میلیون نفر نسبت به عدم دریافت بسته بوده است.

سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی گفت: قرار است مهلت اعتراض ده روز باشد و تا پایان روز ۱۲ آذر این سامانه فعالیت کند.

نوبخت:۲هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان کمک معیشتی پرداخت شد

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون ۲هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان به متقاضیان واجد شرایط دریافت حمایت معیشتی در کشور پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بسته حمایتی دولت بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است، افزود:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد همه کسانی را که متقاضی دریافت کمک حمایت معیشتی هستند با سرعت و فوریت بررسی و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند و وجوهی که متعلق به آنهاست ظرف این ماه و حداکثر در پرداخت ماه آینده، به صورت دو پرداخت خواهد بود.

دستگیری هفت تن از عاملان اصلی ناآرامی های اخیر اصفهان

سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری هفت تن دیگر از لیدرها و عاملان اصلی اغتشاش‌های اخیر در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

وی افزود: در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی که با سوءاستفاده وموج سواری بر اعتراضات مردم در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین اقدام به تخریب و آتش زدن سازمان یافته اموال و اماکن عمومی و دولتی و تعرض به جان و مال مردم کردند، روز گذشته  در  یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی هفت نفر دیگر از این افراد در مخفیگاه های خود شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تخریب و آتش زدن تعدادی بانک، ناوگان حمل و نقل شهری و پمپ بنزین، تخریب چراغ های راهنمایی و رانندگی و المان های شهری، مسدود کردن تعدادی از  خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و تحریک مردم به تجمعات غیر قانونی و اقدامات هنجارشکنانه را از جمله اتهامات متهمان دستگیر شده بیان کرد.

شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

سردار موسی کمالی سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن حداقل یک مهارت برای سربازان انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی شیوه آموزش در محیط کار واقعی که به شیوه استاد شاگردی، افزود:  در این شیوه سربازان در محیطی واقعی و شبیه به کارگاه و در حضور اساتید فن، مهارت‌های ویژه را فرا خواهند گرفت.

کمالی همچنین با بیان اینکه طبق چشم‌اندازهای قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح، تا سال ۱۴۰۰ باید مهارت‌آموزی به تمام سربازان انجام شود، افزود: طبق چشم‌اندازهای ما تا این سال هر سرباز که از نیروهای مسلح خارج می‌شود باید حداقل یک مهارت و گواهی‌نامه مهارتی داشته باشد. از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.

افزایش چهار برابری مستمری مددجویان

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام (ره) گفت: پیش بینی می‌شود در بودجه سال ۹۹، مستمری مددجویان بین سه تا چهار برابر افزایش یابد.

وی افزود: در بند الف تبصره چهارده که سال آینده سومین سال خود را طی خواهد کرد چهار برابر شدن میزان پرداخت‌ها را شاهد خواهیم بود به گونه‌ای که در سال آینده برای خانواده‌های پنج نفر به بالا بیش از ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش: سرویس مدارس گران نمی شود

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و مسئولان آن را کنترل می‌کنند، سهم بنزین در سرویس و هزینه‌ها خیلی بالا نیست و با سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نیست.

وی درباره وضعیت بنزین سرویس مدارس عنوان کرد: تصمیم گرفته شده که برای سرویس مدارس معادل ریالی تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه به رانندگان سرویس پرداخت شود و با اطمینان اعلام می کنم که اجرایی خواهد شد و زمان آن هم از ۲۴ آبان ماه است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: رانندگان باید در سامانه سپند ثبت نام کنند تا کار ارزیابی پیمایش آنها انجام شود و پس از آن مابه ازای ریالی پرداخت می شود. البته ممکن است این کار زمان ببرد تا هماهنگیهای لازم برقرار شود.

سالانه سه هزار نفر بر اثر هپاتیت از دنیا می روند

رضا ملک زاده با اشاره به اینکه سالانه سه هزار نفر بر اثر هپاتیت از دنیا می روند، گفت: در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هپاتیت B هستند که کمتر از ۲۰۰ هزار نفر آنان از بیماری خود خبر دارند.

وی افزود: نیمی از فوتی های ایران پیش از ۷۰ سال و با مرگ زودرس هستند.

پیکر بی‌جان مرد ۶۰ ساله در باغ‌های انار درجزین پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر عدم مراجعه یک مرد ۶۰ ساله طی ۱۲ ساعت گذشته به منزل، گفت: ساعتی قبل پیکر بی‌جان این مرد در باغ‌های درجزین پیدا شد.

مظفر محمدخانی بابیان اینکه مرحوم علیرضا عرب ساعت سه بعدازظهر روز گذشته از خانه خارج‌شده بود، ابراز داشت: با توجه به گذشت زمان و عدم مراجعه فرد به خانه خانواده ساعت هفت غروب کلانتری را در جریان قرار می‌دهند.

وی ضمن بیان اینکه کلانتری موفق به یافتن این مرد نمی‌شود لذا ماجرا را به مرکز کنترل عملیات هلال‌احمر اعلام می‌کند، افزود: ساعت ۱۰:۳۰ تیم امداد و نجات هلال‌احمر به منطقه اعزام و جستجو برای یافتن این مرد تا ساعت دو بامداد ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان بابیان اینکه به دلیل نبود دید کافی و برودت هوا عملیات متوقف شد، ابراز داشت: صبح عملیات از سر گرفته شد تا درنهایت ۷:۳۰ پنج‌شنبه جسد این فرد در باغ‌های انار درجزین مهدی‌شهر یافت شد این فرد اهل قاضی آباد درجزین بوده است.

سارق حرفه‌ای سیم برق در دام پلیس آبادان

سرهنگ سید محسن تقی زاده فرمانده انتظامی آبادان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در برخی مناطق شهرستان آبادان، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ در تحقیقات اطلاعاتی و گشت زنی‌های نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی سارق حرفه‌ای سیم برق را حین سرقت سیم برق شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه مقداری سیم برق بریده، قیچی و مقداری ابزار الات کشف از متهم کشف شد، ادامه داد: سارق دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به ۹ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شد.

کد خبر 398571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.