احتمال افزایش محدوده LEZ در تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: تعیین محدودیت تردد خودروها در بافت های مرکزی و پرتردد شهر به منظور درآمدزایی نیست.

به گزارش ایمنا، اصغر آدی‌بیگ با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش میزان آلاینده‌ها در تبریز، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از انباشت آلاینده‌ها در سطح شهر انجام شده و امیدواریم با همکاری شهروندان، تجربه تلخ سال‌های گذشته در تبریز تکرار نشود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری شهروندان توانستیم از نظر کیفیت هوا روزهای خوبی را تجربه کنیم، ادامه داد: امسال نیز امیدواریم این وضعیت بهتر شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: به منظور سهولت حضور شهروندان در مراکز معاینه فنی امکان نوبت‌دهی اینترنتی فراهم شده است تا از اتلاف وقت شهروندان در نوبت‌های این مراکز جلوگیری شود.

آدی‌بیگ افزود: در تلاش هستیم برای تشویق شهروندان نیز در مدت زمان معین برای صاحبان خودروهای سواری تخفیف در نظر گرفته شود که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه کارگروه شورای ترافیک شهرستان گفت: مباحثی در خصوص افزایش محدوده LEZ در سطح شهر مطرح است که در جلسه کارگروه در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا ورود و تردد خودروهای آلاینده به بافت‌های مرکزی محدودتر شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تاکید کرد: این اقدامات تنها به منظور داشتن هوای پاک در سطح شهر است و به هیچ عنوان در این خصوص به دنبال درآمدزایی نیستیم؛ قصد داریم خودروهای شهروندان که با اندک هزینه‌ای قابل بازسازی هستند تعمیر شوند تا گروه‌های آسیب‌پذیر را با مخاطرات جدی مواجه نکنند.

کد خبر 398569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.