به گزارش ایمنا، اصغر آدیبیگ با بیان این مطلب اظهار کرد: باریک بودن خیابانها، عدم پراکندگی مراکز درمانی، آموزشی و خرید در سطح شهر، نبود پارکینگ در کاربریهای مختلف مشکلات عدیدهای در حوزه ترافیک بوجود آورده است.
وی با اشاره به توقفهای دوبله و یا چند ردیفه پیرامون ادارات و نهادهای مختلف، افزود: متاسفانه نبود برنامهریزی در تعریف کاربریها و ساخت و ساز شهری باعث شده شهروندان اوقات تلف شده بسیاری در زمان اوج ترافیک داشته باشند.
آدی بیگ تصریح کرد: برای کاهش این ناهنجاری از تمام مدیران تقاضا داریم نسبت به برنامهریزی صحیح به خصوص در زمینه ایجاد پارکینگ در محوطه داخلی ادارات و هوشمندسازی خدمات جهت بهرهمندی و استفاده شهروندان از خدمات نهادهای مختلف بدون مراجعه حضوری اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: بدیهی است با راهاندازی اپلیکیشنهای مربوطه، میتوان در حذف مراودات حضوری ارباب رجوع قدمهای موثری برداشت؛ همچنین وجود سرویسهای ایاب و ذهاب کارمندان میتواند در کاهش ترافیک آن نقطه از شهر موثر باشد.
وی اضافه کرد: بدون تعامل و برنامهریزی نمیتوانیم شرایط مطلوبی را در شهرها برای شهروندان ایجاد کنیم و این امر با کمک تخصص و دانش متخصصان در همه مسائل مربوط به شهر میسر است.
آدی بیگ خاطرنشان کرد: چگونگی تولید سفر، تفکیک و تخصیص انواع سیستمهای حمل و نقل برای کاهش ترافیک باید مورد توجه تمامی نهادها باشد.
نظر شما