سهمیه بنزین به خودروهای محیط زیست اختصاص نیافته است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه خودرو و بنزین اساس کار محیط زیست برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت، است، گفت: در قوانین برای دستگاه‌های دولتی سهمیه ای در نظر گرفته نشده است؛با توجه به اعتبارات اندک تلاش می کنیم باصرفه جویی در هزینه ها و برنامه ریزی صحیح مشکل سوخت را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی ظهر امروز -پنجشنبه هفتم آذرماه- در کارگاه آموزش روزنامه نگاری محیط زیست در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایجاد حس مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: اگر بخواهیم محیط زیست اصفهان را نجات دهیم باید حس مسئولیت اجتماعی را در این استان تقویت کنیم تا افراد نه به دلیل ترس از رسانه ها بلکه با دل و جان از محیط زیست حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه حس مسئولیت اجتماعی با کمک رسانه ها و خبرنگاران محقق می شود، افزود: تفاوت خبرنگاران محیط زیست با خبرنگاران دیگر حوزه ها این است که به نوعی دلسوخته محیط زیست هستند؛ این افراد به صورت فردی به محیط زیست نگاه می کنند و با علاقه مندی ها و نگرانی‌های خود در عرصه خبر فعالیت می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران نباید مطالب را سفیدنمایی کنند، گفت: یک خبرنگار باید جان کلام را منتقل کند؛ استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد براین اساس نمی توان با شمار اندکی از خبرنگاران  در حوزه محیط زیست مشکلات این حوزه را به گوش مسئولان رساند.

وی تاکید کرد: به رغم مشکلات بودجه ای انتشار اخبار صحیح و ایجاد حس مسئولیت اجتماعی به محیط زیست استان اصفهان کمک خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه فشارهای اقتصادی و تحریم سبب می شود که توسعه را در کنار پایداری قرار دهیم، تصریح کرد: اگر مسئولیت اجتماعی باشد بسیاری از مشکلات زیست محیطی حل و فصل می شود.  

حشمتی در پاسخ به خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا سهیمه بنزین برای خودروهای محیط زیست در نظر گرفته شده است یا خیر؟ اظهار کرد: در حال حاضر هیچ دستورالعملی دراین باره نداریم؛ قطعا در قوانین برای دستگاه‌های دولتی نیز سهمیه ای در نظر نگرفتند اما طی نامه ای از سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین استانداری اصفهان درخواست کردیم که برای تامین سوخت خودروهای محیط زیست به دنبال راه کاری باشند.

وی با بیان اینکه خودرو و بنزین اساس کار محیط زیست برای حفاظت از مناطق حفاظت شده است، افزود:  ما در محیط زیست تلاش می کنیم با وجود اعتبارات اندک با صرفه جویی در هزینه ها و برنامه ریزی صحیح مشکل تامین سوخت برای خودروها را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارگاه روزنامه نگاری محیط زیست روز پنجشنبه با حضور احسان محمدی خبرنگار فعال حوزه محیط زیست کشور  و  10 نفر از خبرنگاران رسانه های محلی استان اصفهان در اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد.

کد خبر 398555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.